10 frågor om dig och din hund.
Här kommer frågor om både dig och din kära hund. Svara gärna på dem! :)
1. Vad är din hund för ras?
2. Varför valde du just din ras?
3. Hur gammal är din hund?
4. Vad heter din hund? Kennelnamn?
5. Varför skaffade du en hund?
6. Vad brukar ni göra för aktiviteter?
7. Vad har du för mål med din hund?
8. Något du uppskattar hos din hund?
9. Har du ett intresse för hundar?
10. Vad är det värsta du vet om andra hundägare? (Alltså saker som dem gör, t.ex lämna hunden utanför affären ensam).
1. Dansk-svensk gårdshund 2. Min förra hund Sussie var samma ras, jag älskar helt enkelt den rasen. De är busiga, lyhörda och trogna. 3. Strax över året. Hon föddes 19 mars 2015. 4. Felicia döpte vi henne till, Helle heter hon i papperna. Så det fick bli hennes mellannamn. 5. Sussie dog 5 oktober 2012. Det var dags helt enkelt, och eftersom jag studerar hemifrån hade jag all tid i världen under hennes valptid. 6. Springa på stranden, och nu i sommar ska vi cykla. 7. Att hon alltid ska vara så underbar som hon är. 8. Allt! Men jag älskar att hon alltid slänger sig på rygg för att bli pussad på magen. Och så pratar hon väldigt mycket. 9. Jag älskar hundar. Hade jag kunnat jobba med det hade jag varit lycklig livet ut. 10. När okunniga idioter använder elhalsband och annat vidrigt, och får hunden att känna sig nedtryckt och värdelös. Usch!
1. Vad är din hund för ras? Australian Shepherd.
2. Varför valde du just din ras? Jag ville ha en intelligent, följsam, smidig och kvick hund att tävla Agility och testa andra sporter med, som gärna inte tyckte för mycket om främlingar.
3. Hur gammal är din hund? 15 månader snart.
4. Vad heter din hund? Kennelnamn? Tinja heter hon, med kennelnamnet Ärteplättens Magica Vetra.
5. Varför skaffade du en hund? Vi har alltid haft hund i familjen och jag ville verkligen satsa på hunderiet och att tävla. Just nu går jag även utbildning för att bli hundinstruktör :)