Jag + Corgi = Sant?
Finns det egentligen en annan hundras som jag är bättre för? Kom gärna med förslag på hundraser för det är intressant, trots att Corgi är den jag vill ha och tänkt skaffa i framtiden.🙂
Hur det kanske skulle se ut hos mig om vi hade hund (man vet ju aldrig om det ändras):
-Bo i en halv villa
-Minst 3 promenader under vardagar, 1-2 längre
-Minst 3 promenader under helger, två långa + en hel del utflykter med hunden
-Lydnadsträning + Agility (helger och lov) + något extra då och då
-En hel del skoj och lek!
-Tid för hunden alla timmar om dygnet förutom när jag har skola när det gäller mig men föräldern är hemma under dagen, såhär kommer det vara i genomsnitt för man är ju med kompisar och ute utan hund också.
-Mycket mys
-Har trappa hemma men kan ju alltid bära om det skulle behövas
- Smådjur hemma
- Hundsaker och all material (borste, leksaker, schampo osv)
Nå, vad tycker ni? Jag + hund= sant? Jag + corgi = sant? Eller förtjänar ingen hund att bo under mitt tak?
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Ja det låter som en corgi skulle passa bra!
Så engagerad du verkar vara tycker jag absolut att ni ska skaffa hund, bara föräldrarna är beredda att ta över ansvaret när och om det behövs! Det finns nog många raser som skulle trivas hos er men är det en corgi du vill ha och uppfödaren tror att en av dennes valpar skulle passa er så kör på det.
feral jesus
Brukar tänka att jag inte skulle duga bra för en hund trots mitt intresse, men nu känns det bättre. Tack!🙂
Varför skulle du inte duga bra för en hund? :)
Jag vet inte riktigt men alla verkar ju vara så himla duktiga, vet inte om jag kan bli en av de av någon anledning.. xD Vill inte ha en ledsen hund liksom.. :P