Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 871 ggr
Zyloon
0

Tips på träningsgodis?

Finns det något bra hundgodis? Letar efter ett spannmålsfritt godis som inte klibbar sig när man har det i träningsväskan 🙂 Behöver även vara väldigt små bitar och såklart supergott.

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

panini
0

Torkad kyckling? :)

Zyloon
0

#1 Är det något man gör själv? Håller det sig länge?

Fialialej
0

#2 man kan göra själv, men finns också att köpa. Även andra torkade djurdelar (ex lever, hjärta osv) brukar rekommenderas i sånahär trådar.

"På natten är alla katter svarta"

hemul
0

Ska du spara kött som du torkat själv är det bäst att frysa det och ta fram lite åt gången. Det håller sig länge i rumstemparatur, men inte i månader. Vet inte exakt, men en vecka är nog OK. Du kan ju ha veckoförrådet i kylen för säkerhets skull.

Herveaux
0

Kokt lammhjärta älskar min hund!
Billigt och superenkelt att fixa hemma.
Luktar inte, kladdar inte, och precis som #4 skriver, förvara i frysen och ta fram och tina efter behov.

// Harley

Zyloon
0

Tackar för alla tips! Ska testa lite o se vad lillfisen tycker bäst om :) Använder korv ibland som belöningsgodis, men jag vet inte om det är så särskilt bra med tanke på kalorierna. Dessutom har det kladdats som attan i väskan.

lizton
0

Torrfoder för katter har små bitar och är godare än hundfoder, eftersom kattfoder är köttrikare och fetare.  Acanas och Applaws kycklingfoder för katter är väldigt gott för hundar. Även den kräsnaste hunden gillar det.

Zyloon
0

#7 Jag har hört att man inte ska ge hundar kattfoder. Är det okej att ge sånt som belöningsgodis?

panini
0

#8 Som helfoder ska man inte ge hundar kattfoder, men som godis funkar det absolut! 🙂

lizton
0

#8 Helt OK som belöningsgodis. Man ska inte ge det som helfoder eftersom det är näringsmässigt anpassat för katter. Jämför med människomat - du kan ge köttbullar som godis, men inte som helfoder.

Det finns inget som är farligt med kattfoder - det har bara en liten annorlunda sammansättning än  vad hundfoder har.

Zyloon
0

#9 #10 Vad bra! Ska kolla in fodret lizton skrev 😃

sophiac
0

Bacon ost på tub! Prefekt vid inlärning av fortgående 😃

hemul
0

Om du ska torka kött själv, tänk på att det ska vara magert kött. Fett härsknar. Typ fransyska brukar man ta när det är till människor. Hjärta är ju magert om man skär bort eventuella fettklumpar som sitter på. Och billigt. 😉 Lever är så klart en hundfavorit.

Hiro
0

Rätta mig om jag har fel men om Orijens godis har väl bara kött i sig? Vill man ha mindre bitar borde väl Orijens kattgodis fungera