Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 986 ggr
Fridaaaa
0

Sommartripp?

Finns det något ställe som man kan åka över en helg eller över dagen med hundarna?
Jag bor i Blekinge.

Som inte kostar multum :) Tycker mycket där hund får vara med kostar en hel del :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
1

Öland!!! Brukar vara hundvänligt på de flesta ställen där. Vi har bott på Eriksöre camping som marknadsför sig med "hundprofil"; hundbadplats, inhägnad rastgård med agilityhinder mm. Det finns mycket att se på Öland och i ett väldigt behändigt format så att säga.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
0

#1 Stugorna på Öland är int speciellt billiga :( Och har för mig att det är rätt uppbokat i sommar också :(

Kallaterrier
0

Du har ju jättefina vandringsleder både i Blekinge och Skåne på nära håll, kanon med hund :) http://www.skaneleden.se/leden/sl-1-kust-kustleden/

Vill man övernatta kan man ju välja etapper med vindskydd om man inte har ett tält eller inte kan låna.

Fridaaaa
0

#3 Min sambo vill dessvärre inte vandra :( 
Och ska mycket till innan jag sover i tält. Vindskydd hade jag aldrig vågat med hund av många anledningar xD
Happy orkar inte vandra speciellt långt heller så hade fått bära på henne :(

Men bra förslag annars :)

Kallaterrier
0

#4 Ja, då funkar inte det. Vad gillar ni att göra då?

Fridaaaa
0

#5 Vi vill gärna åka till något ställe där det då är tillåtet att ha med hundar men behöver inte vara något med hundarna hela tiden så att säga.
Men öppen för lite allt möjligt, för tror det är kul för hundarna att komma iväg med :) 

(Lillan blir dock hos svärmor, så är de små som ska med i så fall om vi hittar något bra)

Kallaterrier
0

#6 Kristianstad är ju en trevlig sommarstad som är hyfsat enkel att nå med tåg. Sitta och fika på Duvanders uteservering, njuta av att gå i Tivoliparken -kanske läge för en picknick, vill man ha lite mer naturkänsla ligger Vattenrikets Naturum alldeles bredvid järnvägsstationen. För en dagsutflykt borde det funka bra!

Fridaaaa
0

#7 Vi kommer köra dit :)
K-stad har jag varit i många gånger :)

[AnimeV4]
0

I Varberg-området är det ju jättefin kust! Jag vet inte hur det är med hundar eller så då jag bara tagit tåget förbi, men wow. Jättefint där verkligen!