Vad har ni gjort idag?
Jag och Tinja åkte ner till klubben för att träna lite Agility.
Hon var lite ur form, men det var nog för att jag var det. Hade för höga krav och inte riktigt den där glädjen med mig. Som tur var kom jag underfund med det under träningen och så avslutades det hela med superlätta, glada övningar där matte fånade sig som en tok, till Tinjas stora förtjusning.
Imorgon är det på't igen!
Jag har lagt ett spår till Fia med enbart en klöv, inget blod. Spåret innehåller ganska många svårigheter, nu är det generalrepetition inför spårprovet nästa vecka.
En långpromenad med kopplade hundar i ösregn… Sedan tränade vi lite rallylydnad på en gräsplätt. Klippt klor har jag gjort också. Hoppas på att morgondagen blir roligare.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Imorse gick jag en timme i skogen med hundarna och stretchade båda efteråt. Sedan sov de i princip hela dagen med ett par avbrott för att brottas. Mot kvällen tränade jag lite rally-sitt-gå-runt med unghunden och sedan fick båda träna lite Nose Work. End of day!
Idag har vi försökt hitta en ny runda, men det visade sig att den nya rundan bara låg på 4.7km… Vill ju hitta någon som är 7-10km lång men det verkar som att vi då måste gå runt hela jäkla byn på asfalt i så fall 😴
Tråkpromenad idag, med lite skick av whippet, och smitning av labrador (min), såklart. Suck!
Sen fick han wholeprey ute i ett skogshägn. Ligger nu däckad i mitt knä i sängen och andas djuuupt!
Än så länge har jag bara hunnit med morgonrundan med Helix, snart ska vi träna på läxorna vi fick med oss hem från agilitykursen till frukosten :D
5-km-promenad runt en sjö i morse, det var välgörande för själen med alla vårtecken 🙂och även bra för min onda rygg.
Avis på er som har möjlighet att umgås med er(a) hund(ar) varje dag. Pga plugg är jag endast hemma på helgerna och lägenheten vi bor i nu är det djurförbud i 😭
https://morrharochmustasch.wordpress.com/
#9 Så tråkigt! :(
#9 😕
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Jag har varit och shoppat. Bitar av torkat kycklingbröst som jag kommer skära i massvis med bitar, små bitar med ankbröst och lite enklare hundkex, samt två nya leksaker.
Lite pinsamt när Tinja plötsligt sket mitt i butiken haha. Tur att hon går på färskfoder, var superlätt att få bort korvarna. Skulle varit mycket jobbigare om det var hennes gamla gegg-högar..
#12 Oj haha, tur att jag har hund som "bara" har revirkissat i affärer 😂
#13 Nöden har ingen lag, det tog verkligen tvärstopp i kopplet xD
Idag blev det en längre runda, men det bara för att vi promenerade till en skog som jag egentligen inte får gå ensam i av föräldrarna… 🤐 Men vi gick 8.3km och var ute i cirka två och en halvtimme så nu är hundarna nöjda och trötta 👍
Långträning blev det idag, för mig och båda grabbarna. Både min egen och min halvhund :)
Eftermiddagen startades med trickträning inne. Lite krutsök och lite krutmarkering (nosework style). Sen lite klassisk, typ buga, skall&speak, snygga läggningar, backa…
Sen promenerade vi ner till skolans hundlektionssal, ca 1 km, och så tränade vi uppletande. Halvhunden fick gå 3 rundor efter sin boll, Arrak fick gå många rundor. En stor runda med 5 föremål utspridda på två rum, sen 2 små med 1 föremål i varsitt mindre rum, och troligtvis ett till släpp med 1 föremål i det stora rummet. Sen lite mindre trickträning och balansträning därinne.
Lösspring i hägn, med bad för labradåren.
Passivitetsträning i 2½ timme (delat på två, 1-1½) inne i salen. Sen promenad tillbaka, med stopp på skolans djuraffär, där Tarzan, (papegojan) går lös.
En timmes promenad på förmiddagen, sen godissök i parken runt lunch och avslutade dagen med en halvtimmes klickerträning i köket. Också har daghunden varit här, så det har blivit lite lek. Hundarna sover nu :)
Tränade lite tasstarget under tiden mor lagade middag och det verkar som att Kenzo äntligen börjar förstå vad det är han ska göra👍
Absolut ingenting. Brownie är trött efter helgens äventyr, men vi ska klicka lite nu, tricket "hoppsasteg" och förmodligen lite shejping.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Snabba läggande, sättande och stående
Idag har vi genomfört ett viltspårprov i öppen klass. Väderförhållandena var inte särskilt bra, det har varit stark blåst och regn hela natten. Och hon var lite för vimsig, särskilt på slutet när hon tappade koncentrationen lite. Men domaren var snäll: det blev ett 1:a pris, men han fick tänka efter länge och konsultera regelboken.
Så här skrev han i protokollet: "Tar an spåret direkt. Spårar i ett bra tempo. Får flera småtappter som hon reder ut själv. Ingen reaktion på skottet".
Ja, det var ju skoj. Det var hennes andra 1:a pris, så nu på söndag finns det en liten teoretisk chans att hon blir viltspårchampion, för då ska vi vara med på ett ordinarie viltspårprov.
#21 Grattis! 🥳
Hittills idag har jag lagt ett spår till bordercollien, samtidigt som herr prick fick traska med i blåbärsriset med viktmanschetter. Sen cyklade jag en sväng med herr prick och stretchade efteråt. Efter det lekte alla hundarna på tomten så nu försöker jag få dom att vila.. Haha. Snart ska BC'n få gå sitt spår sen ska jag åka iväg och handla lite korv till träningen, ben, tandgel och eventuellt ett halsband om jag hittar någon billigt/bra. Ikväll ska herr prick på ringträning.
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Idag har vi varit i stallet och jobbat stenhårt. Blir lite trött på de andra i stallet som jämt ska kasta bollar och pinnar till Tinja.. En av tjejerna hade till och med mage att börja leka med Tinja när jag ropade på henne! Hon visste att jag ropat på henne precis innan, för hon tittade mot mig, försökte få Tinja att gå till mig, sen börjar hon LEKA med henne när jag ropat igen! Idioter till människor. Sa åt henne att jag inte vill att hon gör sådär, för det kan förstöra lydnaden jag jobbat upp hos Tinja. Nu fick hon ju liksom värsta belöningen för att inte lyssna. Blir nog lina fastspänd i byxorna nästa gång, så att folk fattar vinken att hon inte är deras personliga leksak.
Men sen åkte vi ner till klubben och körde lite agility, och det gick jättebra! Tror hon börjar fatta grejen med att hålla koll på mitt kroppsspråk när jag skickar henne på hinder.
Och vi tog ett helt 6-pinnarsslalom!
Har bett min mamma ringa en tjej som har en gammal Pudel tik. Och vet ni vad? Jag ska passa henne i tre veckor på prov! Jag är så himla kär i hundar så detta är underbara nyheter för mig!!! Sen ska vi skaffa valp i år också, om allt inte blir fel😃
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Jag har hämtat Charlie! Förhoppningsvis vår nya familjemedlem, han bor här på prov först <3 .
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#25 Ah, så underbart! Håller tummarna för att allt går bra! 🥳
Var precis ute på en kort promenad i skogen. Kenzo hittade tre väldigt malplacerade brödbitar på en stig men turligt nog så släppte han när jag sa till honom på skarpen. Där jag bor är det flera hundar som har dött av glykolförgiftning så har ständig koll på vad dom stoppar i sig! 😡
När vi kom hem så körde jag och Kenzo ett väldigt kort Rally-pass och efteråt så körde jag tasstarget med båda hundarna. Kenzo har verkligen förstått detta nu men Sixten har en bit kvar 👍
Promenad med killarna medan solen sken. Nu har jag hållit på i över en timme med Algots päls, borstat och få bort massa skräp ur pälsen :P Snart ska han få sig ett bad.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

De 5 som sov inne var upp i morse och ut med maken vid halv sex. 2 åkte ut i hundgården när han åkte till jobbet. Jag Vittra (golden 7 år) och Ingrid (grönländare på 4, får valpar om 2-3 veckor) myste lite för länge is ängen. De inne fick frukost, sen fick de gå ut en sväng medan jag fixade frukost åt de andra.
Alla hundar utom Gala (husky 1 år) fick frukost, alla fick springa i rasthägnet en bra stund. Ingrid, Vitttra, Cora (husky 13 år) och gala gick en kort promenad i skogen. Sen fick Ingrid gå in i en hundgård med Orak (Galas syster) och Cora vara i rasthägnet med 2 huskyn. Jag, Vittra och Gala åkte till jobbet. Väl framme på Draghundcenter firade vi att Gala inte kräktes på resan, men sen frukost bestående av en hög kycklingvingar. Vittra fick en för att inte bli för avundsjuk.
Hundarna har växlat mellan sova, pussas med kunder och tugga ben. Nu ska vi ut till postlådan och låta dem kissa lite. Innan vi stänger butiken för dagen ska jag ringträna lite med Gala på parkeringen mellan kunderna.
Cora fastnade visst inte på fotot. Vi fick vända där, då jag bara hade lågskor på fötterna. Stövlar behövdes!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Idag har vi varit i stallet. Jag lyckades bli klar med morgonsysslorna vid elva trots att jag var själv. Eller kanske på grund av att jag var själv… Märker att jag blir lite lat när andra hjälper till. Så fort det bara är jag jobbar jag på som en tok.
Sen åkte vi ner till Agilitybanan och körde 8 (!) pinnars slalom! Det går så fint alltihop nu, och hon tycker verkligen det är kul ❤️

Ahh!! 😍😍 Vartifrån? #31
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Crankings!!
Är en av dom valparna dina tro? 😉
Instagram
Jag svarar för igår, för idag är det såpass tidigt att vi inte hunnit göra något 😉
Vi var ute på en timmes promenad i spöregn/hagel där hundarna fick springa lösa en bit. Herr Z gick med viktmanschetter. Annars var det en rätt slö dag med borstning, tandborstning, örontvätt osv
Idag ska nog Herr Z få cykla en sväng. De andra får nog vila. Ska bada Z och klippa klorna och greja inför morgondagens utställning.
Kennel Flatian's 

#34 Om inget oväntat händer så flyttar den mörka lilla killen (som går mot kameran) in här i maj! En väldigt cool gosse som bara kändes helt rätt! ;)
😍 #36 inte alls avendsjuk.. 😉 hoppas på några ordentliga bildbomber! 😁
Instagram
#36 Åååååh! Bildtråd, bildtråd, bildtråd! 😃
Jag drömmer också om en liten mallegos, och det blir allt mer verkligt för var dag, men det blir tidigast sommaren 2018. Jag skulle inte klaga över att få trösta mig med din lilla under tiden :D
#39 spännande! Hoppas det går bra om det bliver till något! Är det en video vi skulle kunna se?
Instagram
Haft andra tillfället på utbildningen för att bli hundmassör! Väldigt lärorikt!

Såg en slemsträng efter att Ingrid kissat på morgonprommisen. Såg den förra 5 v efter parning, och att se en igen, 7 v efter parning (nåja, imorrn), betyder att hon inte resorbetat valparna, och jag vågar hoppas på allvar!
MVH Elin
Hade en liten trickföreställning för några barn, som gång på gång utbrister att min hund är den coolaste i världen (och jag kan inte annat än att hålla med. Trots att han är fjollighet personifierad så är han rätt så tuff). Sen har vi shejpingflamsat lite och bara chillat i trädgården i det fina vädret.
#43 Finaste Brownie ❤️ han är så söt att man dör lite inombords.
Återförenades med prinsan efter denna veckan, åkte till flickvännens mamma och pappa och tog oss en långpromenad på 2 timmar i underbar miljö! Bella tyckte som vanligt att det var kul att springa lös och sträcka på benen i skogen 
Självklart fotade jag hela promenaden, så här är en bild på Bella i en gunga!
#40 Hmm.. Jag orkar inte ladda upp den på youtube 😉 Men den finns på den här länken: https://onedrive.live.com/redir?resid=FA53A46BD3FF3DAC!3623&authkey=!AIwLd_xdArcKcsk&ithint=video%2cmp4
Kennel Flatian's 
Idag åkte vi och hälsade på min mormor och morfar och tyvärr så kunde inte mina pojkar följa med då min systers tik löper, så jag fick helt enkelt köra dogparkour med henne istället 😂 Hon älskar att köra parkour men det är sällan hon får göra det med min syster.
Tjatat en massa med mamma i telefonen om våra drömmar om vi nu skulle få fingrarna på huset 😎
Instagram
Har tagit en timmas morgonpromenad där Helix har fått hämta kottar i sjön :) Snart ska han få vara ensam hemma en stund medan matte åker till stallet med minsta kusinen som ska prova på att rida :)
Idag har vi varit på utställning.
Kennel Flatian's 
Imorse så kom en av mina klasskompisar hit med sin 10v Kerry Blue Terrier valp och herregud, jag har nog aldrig sett något så gulligt 😍 Mina killar dock skötte sig inte för fem öre… När dom hade gått så åkte jag och mor ut i skogen med killarna och planen var att efter en promenad så skulle vi köra Rally men det sket sig då det började att regna och blåsa.
Idag har jag vart och kollat/Fotat på en lydnadstävling.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var på äventyr idag, filmade allt och satte ihop det till en film!
Vi har varit i Lomma och tävlat i agility!
Gick löjligt bra idag, är så fruktansvärt stolt över min lilla fjomp!
Slutade med en vinst och en 3:e placering i hopp och våra första hopp-pinnar i klass 2. I agilityklassen strulade jag tyvärr till det på ett ställe så det blev fem fel, men ett superfint lopp och en 8:e placering! 
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Idag har vi varit ute och tävlat lite igen, och så har vi tittat på ett väldigt tjusigt pumipar.
Idag gick jag ut och fixade en liten rallybana som jag tänkte köra igenom med Kenzo, men som den sura tonåringen han är så blev det tillslut att vi fick skita i det… Annars så har jag bara fortsatt med tasstarget med båda hundarna 🙂
Har blivit lite taggad på Rallylydnad igen eftersom Tinjas syrra Soya har debuterat med en 2:a placering. Körde lite enkelt på skoj här i min lägenhet som har väldigt sparsamt med golvtyta. Det gick rätt bra! Förutom att vi övat "stå" i fot mycket så hon spontanstannade lite då och då i början.
Har en fortsättningskurs i Rallylydnad inbokad den 17:e Maj, så vi har ett tag på oss att träna upp oss igen 😃
Söndagar är tajt schema simträning, cykelträning och passar min grannes hund en fin ridgeback!
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Vi har inte gjort något mer än att gå kissrundor idag, men jag har vägt och fryst in färskfoder till hundarna (vilket bara tog 2.5h… 🥵).
Idag dagis lämning, och gått långpromenad, senare idag borsta pälsen , Ska lämna tillbaka min grannes hund idag.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Idag var vi på klubben en sväng imorse, sen promenerade vi till djuraffären vid lunch och köpte mat. Båda grabbarna verkar tycka att det här har varit en jobbig dag, för de sover gott båda två :)
Idag har vi haft en fullspäckad dag. Först jobbade vi i stallet från halv åtta till elva, sen var det lunch och dusch, och sen fick man en inbjudan till Gärdet av lillsyrran som passar Benji. Vi gick och gick och sen satte vi oss på ett svindyrt fik (30 effing kronor för ett mjukt wienerbröd) och där underhöll vi ett äldre par med hundarnas konster. De är ju väldigt älskvärda, båda två. En härlig dag helt enkelt.
Nu är både jag och Tinja helt utmattade.
Har fortsatt träna vårat nya basketbolltrick (som är en av Brownies bästa trick någonsin, bland alla trick vi lekt). Han är rätt så väldigt bra den där hunden ❤️ Och sen har jag fangirlat över att en skådespelare från en av mina favoritserier började följa Brownie på instagram, haha.
Idag har vi varit och miljötränat och passivitetstränat inne i byn och lite platssittningar fick vi till inne på torget 🙂
#63 Vem då? 😃
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Idag har vi varit nere på klubben igen! Tinja fick vänja sig att ligga och titta på när andra kör med sina hundar, hon blir så himla taggad av att se andra köra så då ligger hon och piper. Aldrig annars, bara då hon verkligen ligger och piper. Men men, jag tror det kommer ge med sig så länge jag utsätter henne för situationen tillräckligt ofta, för då lär hon väl fatta att hon aaaaldrig kommer få springa och köra med dem 😂
I övrigt jobbar vi på med slalom. Fullt slalom, 12 pinnar. Det går klart bäst när jag springer eller går bredvid (fast jag är ju någon meter bort). Då sätter hon faktiskt rätt bra fart på slutet! Det är bara att fortsätta. Korta, intensiva pass.
Vi har i övrigt lagt ner platta tunneln helt, nu tar hon den utan att jag eller någon annan håller i den! Så kul! Det märks att hon tvekar lite när hon måste putta upp den själv, men är jag konsekvent med bra och roliga belöningar när hon gör det så kommer det nog bli bra ✨
Idag har vi spenderat morgonen, förmiddagen och större delen av eftermiddagen hemma hos mormor och morfar vilket dom älskar. Dock så revirkissade båda inomhus vars en gång vilket jag trodde att dom hade slutat med… Kan bero på att min systers löptik precis hade varit där dock🤓
Vi har även precis kommit hem från en mysig tur i vår skog, det var välbehövligt för själen 🙂
Vi har tränat gå på basketboll (med alla fyra tassar) och herre min jesus min hund är helt otroligt fantastisk! Film kommer förhoppningsvis imorgon.
Och tja, just nu leker Brownie med en icakasse i glädje efter träningspasset.
Vi tog en "lugnpromenad" med lite spring i hägn. Sen har vi tränat platsliggning intill såpabandy. Klarar det fint! Dock berömmer jag fortfarande ofta med rösten för att försäkra mig om att han stannar.
Varit på viltspårkurs. Jag förstår mig inte på den här hunden. Återigen betedde hon sig exemplariskt. Men när jag tränar med henne är hon ofta väldigt okoncentrerad. Eller som på senaste provet då hon hamnade 150m från spåret vid sista vinkeln. Hipp som happ, högt och lågt.
Idag har vi (hunden och mina fötter) tagit årets första dopp! Hannär extremt glad iatt bada, men fattar inte att det blir kallt i vattnet på vintern, så jag har passerat stranden med en hund som drar så att selen nästan spricker hela vintern och halva våren. Nu äntligen fick han hoppa i, tror ej jag sett någon gladare hund innan.
Jasa nej saja!
Idag har valpen varit hos veterinären och är härmed friskförklarad, yey!
Snart ska vi ut med en kompis och hennes två aussies. Blir lite blandad träning, promenad osv.
Kennel Flatian's 
Tinja ligger och sussar så sött efter ett rejält Agilitypass på klubben.
Är så sjukt stolt över min lilla tös. 12 pinnars slalom och hon börjar få en riktig teknik nu så hastigheten ökar, speciellt på slutet av slalomet. Hon kör nu även platta tunneln utan att den hålls ut det minsta, och det märks bara från passet igår att hon är mycket mer självsäker. Kontaktfälten som jag döpt till "trampa", åh det går så bra! Hon verkligen bromsar för att ställa sig med två tassar på marken och två på kontaktfältet!
Jag tror att vi kommer kunna debutera så snart hon blivit 18 månader! ✨
Haft vilodag med bus i trädgården ^^,
Långpromenad i fina vädret och sen var båda lösa och tränat inkallning, kontaktövningar och lekt innan hemgång.
Idag har vi gått ett viltspårprov och erövrat tredje förstapriset och därmed blev Fia Svensk Viltspårchampion. Idag var hon jätteduktig. Mitt duktiga lilla gryn!
Inte gjort så mycket idag med hunden. Vi spar på krafterna tills tävlingen imorn då vi ska åka låååångt, kommunalt. Så vi tar det mest chill, sitter lite i solen och målar.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Ett besök hos veterinären och därefter varit lösa i hundskogen och unghunden har lekt med en malteservalp.
Jag har anmält mig och Tinja till en inoff i Agility idag! 🏆
I förrgårs går var vi i skogen, igår var vi i skogen och idag har vi varit i skogen 😂
Idag har jag jobbat, bytt vatten till akvariena, förbarmat mig över kommunens lilla luring då vi har nitrit i kranvattnet, släppt ut marsvinen på grönbete, hurrat och hoppat för de 23 grader i skuggan vi haft och gått som på rosa moln över tanken att jag imorgon skall träffa min framtida vovve, 3 1/2 vecka gammal.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Idag tävlade vi på MSBK (Märsta-Sigtuna BK) i Rallylydnad. Och oj vad det var svårt! Hade inte hunden med mig för fem öre, men vi lyckades ta oss igenom banan och slutade med 9p ändå! Inte illa pinkat, och blev sur över att jag inte filmade för då hade man sett hur dåligt det gick, var ju bara att fortsätta! Kul hade jag ändå, och det är det viktigaste! Fin kommentar från dommaren med. Jag är ändå nöjd! Vår första tävling fick han 87p på, andra (samma dag) en disk, och nu tredje 9p :) Och jag lärde mig dessutom nått som kan vara värt att veta inför nästa tävling! Vi kör på, vi ska ta hem den där titeln i år!
Tog en 4 h lång skogspromenad, och stannade även lite vid vattnet för att bada :)
Badat med lillfisen och körde sedan lydnad då på stranden. Så dutti med tanke på all störning. De andra fick ett lydnadspass nu på kvällen. Den stora blev det rutan och apportering platsliggning gemensamt med den lilla. Den lilla blev det apportering men där var jag dum i huvudet och körde för många rep så vi får se om något och hur mkt som är förstört där tills nästa gång. Körde en inkallning och bara små ff för att dra upp henne. Och sedan lite fjärr. Den ena var bunden medan den andra tränade vilket fungerade bättre än vad jag trodde
Grabbarna fick gå ner till hundparken och springa lite i hundstallet och bada lite i damm. Sen fick halvhunden ett fläskrevben och helhunden fick en hel kanin. Och vet ni vad? Labradåren lämnade mat! Och inte lite heller! Hela den köttiga delen, som vi generellt tar vara på. Filéer, sadeln, revbensspjället… Han åt huvudet (!), framben med bog och inälvorna. Resten lämnade han! Iiiih!
Så nu ligger de delarna i frysen till nästa vecka :)
Och, så har jag styckfryst små bitar fläskkött. Nu jäklar ska här tränas inkallning och fotgående. :D Bara typ, 80 dagar kvar till tävling 😃
Inget alls, suttit på en gräsmatta och bara chillat.. Någon som vill ha 2 brukshundar att tillfredsställa? Jag gör tydligen ett dåligt jobb nämligen..
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Idag har vi gått en lååång runda i skogen iom det underbara vädret och jobbat i backe. Helt utslagna båda två nu haha 😂
Gått runnt, och blivit solbrännt… 😕
Instagram
#91 Usch jag är också solbränd som bara den haha! Svider rätt bra, men man är ju inte van att behöva ta på sig solskydd redan i Maj..
#91 #92 själv får jag gå runt med skjorta som täcker armarna… Hade inte räknat med den här solen i maj… Har tatuerat mig så huden är tunn så kan inte ha armarna i solen
Idag har det hänt stora saker. Vi har skrivit på ett kontrakt på att köpa ett litet hus. Jajemen, nu får lilla grynet en stor trädgård att utforska. Och kanske kan hon nu få sin lilla polare också när vi flyttar till ett mer djurvänligt boende.
Varit iväg och köpt en hundbur till nykomlingen och även köpt två "sortera" på Ikea som jag använder som foderförvaring. Hunden har fått lugna promenader då 27 grader och gassande inte riktigt är hennes melodi.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Idag cyklade vi iväg till en 4-H gård
.
Idag har vi varit ute i skogen i flera timmar och hundarna var lösa under 95% av tiden, även under dom timmarna vi bara satt och grillade och snackade skit. Så sjukt stolt!😍
Taylor_lampett Vilken 4H gård?
Idag har vi mest bara latat oss! Tävlade rallylydnad igår på hemmaklubben, pudeln och jag tog vårt andra kvalificerande resultat i nybörjarklassen vilket var jätteroligt 😃 Resten av tiden var jag funktionär, så det blev en lång dag men väldigt trevlig. Så en vilodag behövdes! Vi började med en långpromenad i morse, sen åkte jag hem till mina föräldrar och snyltade på deras altan.
Jag har varit på Skälby
Idag har vi haft en riktig latdag.
Efter lunch nån gång "kom vi igång" vilket idag innebar att schäfern fick leka apport med barnen i trädgården sen har hon chillat i hundgården. Resten av gänget har busat av sig på gräsmattan och badat lite i barnpoolen. valparna fick komma ut frammåt kvällen när det blivit lite svalare, dom är bara 3 veckor så för mycket utomhus är inte att rekomendera just nu.
Alla 10 verkar iaf nöjda och glada :)
minavitas.wix.com/kennel
Varit på valpkurs med min 16 veckors, första gången. Gick superbra och så stolt över min lilla. Flera hundar som skällde, gjorde utfall och var sjukt uppstressade men min sa inte ett ljud och la sig i mitt knä när vi körde passivitet. Sa jag att jag är stolt? :D
#99 Starrmyra, en liten 4h gård i hökarängen/farsta (stockholm)
Idag, inget hundrelaterat. Dock har jag tagit KÖRKORT! :D Woop!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#105 Grattiis!! 🥳 Var typ ett år sen jag tog mitt, men fan den lyckan asså! :D
#106 jaaa! Körde själv för första gången, vilken sjuk känsla! :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har just kommit in från morgonpromenaden, 7 km runt en liten sjö alldeles här i närheten. Helt underbart väder, strålande solsken och bara en svag vind. Nu ligger Fia och tar igen sig på soffan.
Det är såna här stunder man kan minnas när snön och mörkret ligger som en tung filt över en.
Idag har jag dragit en fiskelina ur halsen på Tinja. Hon hade fått ett ben att tugga på när vi pausade vid en sjö på promenaden, och antagligen samtidigt råkat tugga i sig linan som låg och skräpade.
Blir så jäkla trött på folk. Förstår de inte vilken skada de kan göra? Nu såg jag ju att hon var besvärad för den hade fastnat mellan tänderna och börja skära ner i tandköttet, så det var ju tur i oturen. Usch på folk som skräpar ned! 😡
4km skogspromenad och några rastningsrundor. Ungefär så.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Jobbat, pluggat, pratat med uppfödaren och försäkringsbolaget. Inte långt kvar innan jag hämtar hem nykomlingen.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Idag har jag själv haft nationella prov och jag kom inte hem förrns runt 17 så vi har bara chillat resten av dagen ute i solen 😴
Idag har jag fyllt år, så Arrak fick vara med om fnittrigt och tårögt kalas, och sen fick han vara med en av dem medan matte åkte in till Växjö och köpte "äckelpäckel" dvs hundmat. Oxhjärta, lammlever, höna och and följde med, och utöver det en stor kärlek till Citygross! Från och med nu kommer det storhandlas därifrån, som komplement till min vanliga leverantör.

Jag har snusat på Ingrids valpar, 3 dygn gamla nu. Ingrid själv vill bara gå max 100 m sen hem igen på rastningarna än så länge.
Vittra, Cora, Gala och Orka fick gå 6 km på en timme i skogen. Övriga gänget har fått nöja sig med att springa i det nyutbyggda rasthägnet och busa.
MVH Elin
Idag var vi ute på brukshundsklubben för allra första gången och körde lite agility, men vi fick ge upp ganska snabbt då det var alldeles för varmt. Vi får nog åka ut på kvällarna hädanefter!
Idag har jag jobbat. Var ganska lugnt så hade tid att sitta med en vovve i buren medans jag lyssnade på åskan och regnet… Gillar mitt jobb väldigt många gånger!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Första kurstillfället i fortsättning Rallylydnad där jag är ensam deltagare i heeela kursen var ikväll!SÅ KUL med mycket pepp och guiding, och vi kom till och med fram till att vår avslutningsgång blir på tävling i Österåker. Så nu är jag anmäld till min allra första officiella tävling! Så spännande!
Antijakt-tränat med min jaktidiot till valp.
Medarbetare på brukshundraser.
Idag var vi iväg och körde agility för andra gången på klubben! 👍
Idag har vi varit på både spårkurs och agilitykurs, nu ligger vi bägge två utslagna hemma xD

Lagt ett spår som ska ligga ett tag till innan Humla får ta tag i det. Inte hunnit med så mycket annat än!
Än sålänge bara en liten promenad, jobbar till klockan 14.15 sen ska vi bara ta det lugnt idag och "ladda upp" inför tävlingen imorgon. Ev blir det en liten sväng till klubben senare för ett sista "genrep" av klätterhinderna/kontakfälten ;) Vi får se vad vi känner för.

#122 Stort lycka till!
#123 Åh, tack :)
Idag var jag hemma från skolan för att försöka göra klart lite uppgifter som måste lämnas in innan sommarlovet. 2/5 uppgifter hann jag med så vid 21 så åkte vi ut till klubben och körde lite agility, och jäklar vilken fantastisk hund jag har 😍
Vi har varit nere på "klubben" och tränat. Väääldigt länge sen han fick använda näsan över huvud taget, och det märks! Uppletandet var katastrofalt, och fokuset likaså. Menmen, han kämpade på ändå, och var helt okej trevlig att jobba med.
Jobbat och varit till veterinären för att tömma ut lite sårvätska som låg innanför huden och sipprade ut genom några av stygnen.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Idag har vi testat lite personspår för första gången efter Fias viltspårchampionat. Jag tänkte att lite omväxling förnöjer - både hund och matte. Det gick jättebra, hon tog upp spåret direkt och efter lite sniffande började hon följa det fram till den stora belöningen ca 75 m fram: korv, dragkamp, jaktlek och självklart mycket beröm.
Annars så har det varit så varmt idag att jag inte velat göra nåt för ansträngande. Det måste ju vara lite roligt också. När det är sånt här väder tar vi långpromenaderna tidigt på morgnarna innan det blivit för varmt.
Vid 19:30 var vi ute på klubben för att köra agility och jag blir helt gråtfärdig över mina vovvar, de är så himla, himla duktiga. Fixar allting galant, men det är fortfarande dumma matte som missbedömer Kenzos fart och hindrens avstånnd men det fortsätter vi träna på 😎
Vi har varit i skogen. Och i eftermiddag/kväll blir det troligtvis.. skogen.