Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1088 ggr
tiger tok
0

Blir så ledsen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu känns allt bara så dåligt… En hund som jag älskar och passar måste opereras!? Det är en engelsk bulldog blandning och han har aldrig haft problem med andningen, men på senaste tiden har han kippat efter luft ibland, höjer huvudet och slickar i luften, han har också svårt att börja andas lugnt efter att t.e.x ha sprungit! Han var till veterinären igår och det kom fram att han måste opereras, om bara 12 dagar… Han är inte sig själv alls, inte glad, inte pigg ingenting vill han göra?! Detta är det enda rätta, han är ung och frisk i övrigt och det är inte på tal att avliva då han kommer bli bra!! Men jag blev så förvånad över detta och känner mig så nedstämd… OBSERVERA att jag inte stödjer aveln av engelska bulldogar då jag tycker dem är så extremt fel avlade, men denna hund kom in i mitt hjärta och tog mig med storm!!!!!!

Katthemsmatten
0

Hoppas det går bra. Tråkigt när en hund får lida för att människan har skapat en ras som är totalt felkonstruerad. Håller tummarna för er båda!

Medarbetare Hittekatter iFokus

LinaK
0

Det kommer nog gå bra. Tänk på att livskvaliteten för hunden kommer öka. Men förstår såklart din oro över operationen. Håller också tummarna!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fransu
1

Stackarn. Klart han ska få hjälp så han kan andas bättre. Håller tummarna att operationen går bra. Fina hundar båda två. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Zyloon
0

Det blir ju så dumt i värmen också .. 😕 Hoppas allt går som det ska ❤️

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

[Nalle-]
1

Usch vad tråkigt, håller tummarna för att operationen går bra och att han återhämtar sig snabbt! 🌺

Lizelda
0

Hoppas på det bästa när det gäller hunden 🌺 Och måste påpeka att det absolut inte finns något som helst fel i att stötta avel av bulldog, mops och dylikt utan enbart när man stöttar den ohälsosamma aveln! Aveln bör stöttas men enbart den etiska, inte estetiska :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tiger tok
0

Tack alla, vad underbara ni är!!!😊