Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1895 ggr
hannah96
0

Varm asfalt?

Hur fasen gör man på sommaren när asfalten är snorvarm rent ut sagt? Jag är bosatt mitt inne i stan, och för att komma till gräs, ja det tar ca 5-10 minuter. Jag måste ju rasta hunden, kan inte direkt bära henne till gräset heller då hon väger 20+ kg så hur gör man?

Fridaaaa
1

Skor?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jenmjao
0

Jag har aldrig märkt något problem pga asfalt, har väldigt mycket gräs runt asfalten men hon brukar röra sig på asfalten, det kommer ju skugga omvartannat oftast, och annars så lyfts tassarna ganska snabbt vid en promenad. Jag brukar smörja in tassarna alla årstider för att undvika sprickor, men har aldrig som sagt upplevt ett problem med varm asfalt.

Lizelda
1

Hade satt skor eller åtminstone strumpor på hunden om hon har problem med det, märker du inget annorlunda beteende så finns det ingen anledning att göra något

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Fransu
0

Kanske skölja tassarna i kallt vatten innan ni går ut? Vi måste blöta ner (duschar hela kroppen med svalt vatten) vår gamla shih-tzu nu inför varje promenad för att han överhuvudtaget ska orka gå ute i värmen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Zyloon
0

Lite större raser brukar väl inte ha så mycket problem med värme/kyla på trampdynorna? Skor är ju ett alternativ om din hund är påverkad av att gå på asfalten.

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

Rebornlady
0

Jag brukar gå barfota på asfalten när jag rastar min hund och jag har aldrig upplevt det som varmt så länge jag går.

Lizelda
0

#6 Beror väldigt mycket på var och när man går, hur varmt det är och har varit och hur länge temperaturen varit hög samt när det senast regnade.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid