Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1326 ggr
kerstinjoh
0

Vanvård - straff.

Den kvinna utanför Vara som hade 13-16 (minns inte) hundar som utsattes för grov vanvård, har nu fått sitt straff.

Kan ni tänka er vad straffet blev? Jo, hundförbud (och kattföbud) på obestämd tid.

Straffet kan m.a.o. omförhandlas om hon så småningom kan visa att hon har bättre förutsättninga att ta hand om djur.

Ja, just det. Hund- och katt- förbud. Vad fick hon mer för straff då?

Ingenting!!!!

Vad säger ni om det här gott folk?

SaraC
0

Jag säger att det är åt h*lvete! ALLA brott bör få ordentligare straff, jädrans mes-Sverige.

Hon borde fått samma straff som hon utsatte djuren för! Gråter

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ellinor_ludde
0

Nääe fy bubblan vad sur jag blir. Den där galna kvinnan ska sitta bakom galler i all evighet :@

Mymlan
0

Flyttar hon till annan kommun så gäller ej förbudet, vad jag har hört.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

gejsa
0

Ja, vad ska man säga?! Det är väl Sverige i ett nötskal. :(

kerstinjoh
0

# 3 Nej förbudet gäller ej om hon flyttar till en annan kommun, men det är tal om att det ska ändras.

Kommunerna samkör inte ens data så att de kan se från hund/kattförbud från kommun till kommun.

lena1
0

sjuka sverige sjukan säger jag….man blir så förbannad!!!!!!

kerstinjoh
0

Djur värdesätts inget, för tänk om det hade gällt människor?

lena1
0

exakt kerstin och det gör mig så frustreradLedsen

V-lang
0

Det är som sagt det här som är sverige….vilka jäkla dåliga lagar vi har gällande våra djur…..man kan ju inte annat en bli fly förbannad Skrikandes

Karmatarerskanise
0

Jag tycker alla lagar bös ses över, och blir myyycket strängare!!! Hemskt som det är idag! Straffen som denna tråden tex är ju pinsamma.

[Vargnatt-]
0

Fy f*n vad dåligt! Mer borde hon fått!!

Liss
0

jag håller med hera! Tycker sverige är skit mesiga med alla lagar! Även när de gäller människor.. exempelvis får pedofiler och annat gå fria på gatan för att dem visa gott beteende i fängelset.

Tycker de är mer än tråkigt att de ska vara såhär.. Om de vore hårdare straff blir flera avskräckta från att göra dåliga saker!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆