Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1040 ggr
älskarkaniner
1

raka/klippa andras hundar

Jag har länge funderat på att kanske börja klippa andras hundar då jag tycker att det är väldigt kul att hålla på och klippa mina två hundar. 

vad skulle ni kunna tänka er betala? 

Det kanske är svårt att sätta ett pris utan att ni vet hur jag klipper. Men jag kan lägga till en bild imorgon på min hund som jag har klippt

Wellcraft
2

Beror på om du har utbildning eller ej. Vad för erfarenhet och vana du har. 
Vilka typer av hundar du klipper och om du klarar av att klippa en utställningsfrisyr eller ej.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lojs
0

Tänk på skatt osv, man får inte tjäna pengar för liknande tjänster utan att skatta för inkomsten.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[AnimeV4]
0

#2 Gäller inte det från en viss ålder?

Turast
1

Beror på erfarenhet, utbildning osv :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Catta-
1

Ett par hundra beroende på kvalité på klippningen. Jag har klippt bekantas hundar nån gång och har då tagit ca 300 för bad, fön, kloklipp och handklippning. De har varit små hundar på ca 7-10 kg.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

älskarkaniner
1

Jag har ingen utbildning och har inte klippt jätte många hundar. Det ända jag har gjort är att jag har åkt till ett hundtrim med skolan och fick lära mig lite.

#2 tror att man måste komma upp i en viss summa pengar under ett år för att betala skatt men så mycket kommer jag inte att tjäna.

#5 okej tack så mycket!

Turast
0

Sen skulle jag nog säga att det beror på ålder också, vet inte hur gammal du är (tänkte på att du nämnde skola) men jag, personligen, lämnar inte mina hundar till någon under 18

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Lojs
1

Visst antal kronor på ett år gäller om man säljer saker, inte tjänster, tjänster ska man skatta för oavsett belopp. Vad jag kan hitta så gäller det även för ungdomar. https://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/foretagare/ungaforetagare/entreprenorpasommarlovet.4.76a43be412206334b898000572.html?q=skatt+ungdom

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

älskarkaniner
0

#7 okej, jag är 17

#8 Aha, får ta och läsa på lite mer om det där