Mini drag vagnar?
Hej alla! Jo jag har ju lite ide att jag skulle låta mina pommar dra lite smått. Tror det skulle må bra att få göra nått sånt lite som en roliga aktivitet. Samt att bakåt i pommarna så finns de ju slädhundar så de kanske är något de skulle må bra av att får göra ibland? Inge tävling direkt. Men jag har funderat.. man vill ju ha nått som är extremt lätt och inte belastar dem. Men de verkar vara svårt att hitta dragselar/vagnar för så små hundar XD Men det är ju ett bra tag framåt men börjar kollar in det hela :) Ifall jag måste importera saker. Men jag kommer inte börja direkt så de är lugnt ;) Men kanske om min framtida hund är runt 1 år om de är bra patella resultat. Det verkar vara mer vanligt att pommar drar små vagnar i andra länder :S Någon som har lite ider? Någon som kan säga lite vad de tror man kan titta på ? För att få mer infomation?
Jag hittade en gång för något år sedan en liten miniskrinda för just småhundar, kanske inte riktigt för så små som pommar men annars får man väl köra tvåspann eller något
Nu kommer jag dock inte ihåg vart jag hittade den men jag kan kolla runt lite, annars bygg om en sådan där lära gå vagn för bebisar kanske ? =)
Tack! :) Ja jag hoppas att det kan bli mer saker för små hundar! :)
Åå hittar du så länka ! :) Jo tittat på det alternativet, men då måste man byta hjulen och de blir ganska ostabilt.
Vad roligt! Hittade en uppföddare i Canada som har såna vagnar.. men då måste man importera. Jag hör lite mer med henne om priser osv just nu :)
Hittade!! Jag var liten sugen på en sådan tidigare till våra tibbar men det blev aldrig av =) Jag vet dock inte hur man ska lösa det med skaklar, men vagn finns det i alla fall =)
http://www.salica.se/skrindor.html Den översta tänkte jag på, den som är 45 cm lång. Mindre tror jag inte att det finns.
Här hittade jag en beskrivning på hur man kan göra egna skaklar, nu är detta för stora hundar så man får ju använda mindre dimension på rören och göra i mindre format i så fall =)
Tack!! :D Ska kolla in detta mer ! :D

Selar går ju att måttbeställa så dragsele till små hundar är ändå relativt enkelt att ordna.
Vagn/skrinda kan man bygga själv eller bygga om en "lära gå vagn" om man är lite händig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Den kan ju även få dra kedjor! Jätte smidigt och då kan man ju ändra vikter osv så att hunden kan utvecklas!
http://www.hardcoreharness.se/ är ett grymt ställe att beställa en specialsydd och designad sele ifrån! Nästan alla som sysslar med wp gör det, även jag!
Här är Ozzi i hans sele när han drar en av sina kedjor på 6 kg under en uppvärmningspromenad :)
Fick infomation av uppföddaren! :) Hon gav mig en beskrivning på hur jag kunde bygga deras vagnar själv! Så jag ska sätta igång och leta efter material som jag ska använda! :D

#11 Haha, jag har tyvärr inte riktigt det tålamodet som skulle krävas av mig för att bygga något 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kommer inte in på länken till vagnen till hund, länka igen?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Det hjälper nog inte. Läs felmeddelandet. Prova nu och då och se om sajten dyker upp igen. De kan ha tagit ner sajten själva, de kan ha blivit tillfälligt avstängda för att de inte betalat webhotellet…
Okej. Tack för du berättade. Finns det någon annan sida man kan hitta sådana på?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Påpekar att tråden är ifrån 2012 också. Är själv jätteintresserad av någon slags vagn🙂
Typiskt :)
www.papillon.n.nu
.
Du får lura folket på hundhuset när du håller i en socialträff att bygga en vagn åt mig och en åt dig
.