Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 981 ggr
Corgitok
0

Vill bli valpsjuk

Vet att detta är sjukt konstigt att säga då andra vill bli av med den men vi ska skaffa valp i år om allt går som tänkt. Saken e den att det enda jag gjorde och tänkte på hade med hundar att göra, det har nästan försvunnit. Jag älskar fortfarande hundar och har sönderläst men det har liksom släppt av sig. Jag tänker inte på hundar lika ofta och har inte samma motivation att fortsätta läsa om dessa underbara varelser.  Hur hittar jag den igen? Hjälp! xD

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

teddyc0rn
2

Vet hur det är, vissa stunden är det skönt att inte vara uppbunden och hundfri medan nästa går inte en annons på blocket oskannad. Försök bara ta det som det kommer, pröva göra/tänka på något annat så ska du se att hundsuget snart kommer tillbaka!

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

Corgitok
0

#1 Tack, hoppas att det kommer tillbaka. Känner mig inte värdig en hund om jag inte får tillbaka suget på något vis, haha.

Mysisa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Försöker hjälpa till o smitta dig lite 😉

minavitas.wix.com/kennel

Corgitok
0

#3 Nawww😍 Det hjälpte lite faktiskt!

ifoundnemo
0

Titta på valpbilder är väl mitt tips eller försök träffa valpar :p går det inte så går det inte men jag har svårt att tro att valpsuget inte kommer tillbaka (går upp och ner för mig också), speciellt när ni fått träffa valpen ni ska ha med hem :) så jag tror inte du behöver oroa dig ett dugg :) min man var inte speciellt valpsugen när vi hälsade på vår andra vovve första gången (han var fem veckor) men efter vi tingat en valp så var det de enda vi snackade om tills vi hämtade hem honom :p

Allumania
2

Service ;)

tiger tok
1

En till liten valp!!!

bustjejen
2

Jag kan bidra med vårat lilla 10-veckors fluff!

Hanna.siri.saijo.
1

Ett leende kanske kan få dig hundtokig eller något, haha😂

Tokryck
0

Valpar är övergående ;) . Det är ju hund du ska vara sugen på :) . 

Jag känner igen mig.  Jag har nyligen tagit bort min hund och bokat upp mig på en valp nästa år. Det är låååångt till juli nästa år ;) . Ibland är jag så sugen och så pepp så jag inte vet vad jag ska ta mig till för det är så länge tills han kommer hem. Andra stunder är det väldigt bekvämt att efter dottern ha lagt sig inte ha något att göra annat än att röja och sen sitta i soffan. 

Jag har ett sätt som får mig mer peppad. Jag älskar att träna hund. Jag går in på träningsbloggar och läser hundböcker för att plugga in mig på detaljer. Det får mig att tänka hur jag vill göra och komma på saker som kanske kan funka på min hund. Tävla är också en stor trigger för mig.

Vad är dina triggers? :)

Corgitok
0

Tack för alla valpbilder och skönt att jag inte är ensam, trodde nästan det var något fel på mig haha.

Blir lite småkär av dessa söta bilder, men tyvärr inte på sättet att jag får ont i magen vilket jag vill ha (konstig jag vet) 😍😕¨

#10 Att umgås med hundar får mig att bli kär igen men finns inga hundar jag kan träffa förutom hundar som jag träffar några gånger per år. Ska passa en hund i sommar och helger men det är lång tid kvar 😕

Jag brukade kolla på "getting a puppy" videos och corgi videos hela tiden men har på riktigt sett alla bra videos på youtube redan, goshh! Har på riktigt försökt att kolla på en corgi video med kvalitet jag aldrig sätt förut, går verkligen inte! 

Annars är det att se mattar med hundar eller att läsa om hundar men har inte fungerat. Får nog vänta lite å försöka hitta mer valpvideos och kolla på söta valpbilder så kommer nog suget tillbaka.🙂 *håller tummarna*

ChristineF
1

Du kanske var nervös innan och känner dig nu redo för att skaffa hund? Du har ju läst på massor, till sist blir man mätt och behöver utmanas mer än så (dvs få en valp att börja träna med!) 🙂Eller så har du inte riktig fattat att det är sant? Glädjen kommer nog när det närmar sig och definitivt när ni hälsat på valpen 😃 Själv blir jag så nervös att jag mår dåligt, haha, kan inte rekommendera den känslan! Sen efter ett par dagar så kommer glädjen.

Changrila
1

Hade jag bara läst, läst och läst om hundar utan att ha egen hund, då hade jag också tröttnat. Garanterat! Kanske du helt enkelt ska ta en paus från all läsning och innan det är dags att köpa hunden påminna dig själv om varför du vill ha hund?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Corgitok
0

#12 Tack för svaret! Det kan nog stämma!

#13 Aa så kan det också vara, jag läste på riktigt om hundar alla möjliga vakna timmar under dygnet (förutom när jag åt osv) vilket innebär väldigt mycket information, haha. Ska nog göra som du säger :)

Är lite rädd om jag av någon anledning inte skulle vara redo för en hund för att jag är en periodare… gahh! xD

HildaSvensson
0

#8 (förlåt, OT) Åh vilken sötis, vad är det för ras?

bustjejen
0

#15 Det är en cockerpoo 😊

ipopuma
0

Det här var en farlig tråd att gå in på ! 😍