Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 756 ggr
kitte94
0

Hjälp att välja nytt foder

Skulle behöva tips på foder som jag och min mamma kan ge våra två hundar. För tillfället har vi acana chicken and burbank potato. Men vi märker att det blir för dyrt för oss. Jag har en vit herdehund och mamma en gråhund. Min hund har problem med ögonen om hon äter foder med spannmål i så det måste va helt fritt från det. Dom har ätit färskfoder hos förra ägaren, men vi har varken råd eller plats för det. Vi trodde först att de här acana skulle bli rimligt då vi köpt 18kg säckar. De har räckt 1,5månad ungefär. vi räknade ut att det va det mest ekonomiska alternativet för oss. Då får dom 175 och 150g om dagen. men nu tvivlar vi att det verkligen är så.

Paxxa
0

FourFriends tycker jag är bra och relativt billigt :)

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

russin
0

Håller med på Four Friends som jag har en hel del vänner som ger sina hundar och är nöjd (jag fodrar färskt själv)

kitte94
0

Enda av four friends som är spannmålsfritt är derma coat. Är osäker på laxen där. Vet att till katt ska man helst inte ge fisk. Vet inte om det är så för hundar.

[Forest]
0

3 Lax kan man gott ge hundar :) En tanke om din hund funkar annars bra med acana kan inte din mammas hund äta annat foder? Eller blir det för bökigt?

lizton
0

Simpsons premium har ett mycket bra pris för ett spannmålsfritt foder. Det har brittiska råvaror av livsmedelskvalitet. Simpsons Lamb & Potato passar känsliga hundar, men flera andra sorter finns också. Den ena av våra hundar äter Simpsons Lamb & Potato och funkar fint på det. Vi bytte från Acana för honom och det gick hur bra som helst. 12 kg för 469 kr  hos zooplus.se Här omdöme om ett av Simpsons torrfoder. Högsta betyg: http://www.allaboutdogfood.co.uk/dog-food-reviews/0744/simpsons-premium-8020

Snabbast leverans får man om man betalar med kort hos zooplus, men man kan också välja att betala till deras bankkonto. zooplus har nog lägst pris av alla internetbutiker också när det gäller andra märken.

Changrila
1

Kollade lite på vad acana-foder verkar kosta och gissade på hur stora hundarna är utifrån fodertabeller. Om jag räknat rätt så skulle det kunna bli iaf halva foderkostnaden om ni började ge hundarna färskfoder istället.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

kitte94
2

Vi har pratat med förra ägaren till hundarna där dom fick färskfoder. Dom har tydligen blivit återförsäljare av de färskfodret och de kostar oss bara 200kr/månad per hund. Så vi ska testa om det går. Är mest platsen i frysen som är bekymret, men mamma har en extra frys som är rätt tom enligt henne. Tack för att ni tagit er tid att tipsa. Och visst kunde hon bytt till annat och jag fortsatt. Men mamna gillade inte att jag skulle betala 749kr själv.

Agda
0

Vart köper du Acana ifrån? Just den sorten du ger finns på zooplus.se för 689 kr för 18 kg (så 60 kr billigare än där du har köpt). Från zooplus kan man också få rabatter, jag själv har köpt en tjänst som ger mig 5% på varenda beställning i 3 år. Jag tror att den tjänsten kostade runt 100 kr, och det har jag tjänat in flera gånger om (handlar foder till både hundar och kaniner därifrån).

Tokryck
0

Det är ju skillnad på färskfoder och färskfoder. Klass skulle jag inte ge men däremot Vom och Hundemat. Min hund tålde dock inte det men det är ett bra foder.

Jag gav Standart extra till min hund. Det kommer även nästa att få.

kitte94
1

#8 Animail. vet att det är billigare på zooplus, men jag gillade inte att man va tvungen att betala direkt. minns inte om man kunde få faktura mot avgift, men oavsett så  beslutade jag att den sidan inte va för mig. Jag trivs med "betala inom 14 dagar" som animail har. Har handlat där i tre år.  direkt till dörren, behöver inte va hemma. 

#9 vet inte märket på fodret. Vet bara att hundarna åt det innan och mådde bra av det.  färskfodervärlden är ny för mig eftersom platsen för en sån kost inte funnits.