Hundglass?
Jag har köpt väldigt mycket isglass och Penny får någon liten bit av den och får slicka och äta lite hon också(Hon tar ingen skada och mår inte dåligt så) men så tänker jag ju, varför finns det inte glasskiosker för hundar? Det vore ju en ganska kul idé ändå, att ha en liten kiosk i Göteborg o.s.v. där det säljs glass för hundar, typ med baconsmak, leversmak o.s.v, ja varför finns det inte? :o Man hade ju kunnat sälja hundglass i caféer där hundar är välkomna o.s.v, varför har ingen tänkt på det? Det vore nog ganska uppfriskande en varm sommardag, eller?
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Håller verkligen med! Varma sommardagar behövs de både vatten och något gott svalkande 🙂
Ja finns det hundöl så varför inte hundglass!
// Lise
When nothing goes right, go left!
#2 Shit vad roligt! 😃 De visste inte jag!
Är det inte typ mcdonalds som har hundglass? Fast det är vanlig typ mjukglass så inte så bra för hundens mage.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag är lite försiktig med för mycket glass, det kan orsaka diarré så ge aldrig för mycket :)
#6 Jag ger henne inte mycket, utan bara något slick och en liten, bytteliten bit jag gnagt av åt henne :) ----------- Jag har precis ställt int ett expriment på "hundglass", kan lika gärna skriva upp receptet(Har aldrig prövat, bara följt ett sorbetrecept och bytt ut delar. 2 dl Vatten 1 & en halv dl mald/krossade leversnittar(sockerfria) 2 tsk VoH(Vanliga teskedar) utblandat med vatten så det blir 1&en halv dl 4-5 tsk VoH + Lite blod ------ Koka upp de malda leversnittarna och vattnet i en kastrull på spisen i mellanvärme, rör om då och då. Häll sedan upp sörjan i en skål och ställ i frysen tills den blir sval. Medan den svalnar kan du blanda upp VoH och vanligt vatten så det blir ungefär 1 & en halv deciliter, och när sörjan är sval blandar du ihop de och ställer i frysen i ungf. 2 timmar. Blanda ut den restrerande VoH med någon tesked blod, och blanda sedan i det med den halvfrusna smeten och ställ i frysen igen i c. 4-5 timmar. ------ Jag vet inte om detta receptet funkar då jag bara kommit till den biten där jag har lagt den i frysen för att den ska frysa till lite, och jag har bara tagit saker jag haft hemma och bytt ut saker i receptet så vi får se hur detta kommer gå xD
#7 Får jag fråga hur det luktade?? 😐
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#8 Det luktade ganska så mycket efter leversnittarna när de krossades och kokades, men annars, nää, inte särskilt mycket (:
#9 Okej, tycker själv att uppblötta leversnittar luktar sjutton! Men bra att det inte var någon fara.
Väntar med spänning på resultatet! 🙂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#3 Nja, jag tycker det är mer onödigt med just hundöl men alla tycker olika :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Nu är det sista iblandat och glassen åker ut ungf. 22-23, men konsestensen såg lovande ut :D
Glassen vart populär, jättefin konsistens och allt dessutom (:
Vad roligt! Jag har en massa leversnittar som min hund bara spottar ut, det kanske är mer populärt om det blandas med VoH och är i glassform? Jag får nog testa detta själv, faktiskt! Tack för tipset! :D
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#14 Det skadar ju inte att testa! (:
# 2 Vad är hundölen till för? Är det bara som en god dryck, och var säljs det?
Bara glassen inte innehåller laktos, eftersom hundar är laktosintoleranta.
Boris
Till sommaren börjar Hemglass sälja hundglass: http://weekend.di.se/nyheter/hemglass-borjar-salja-hundglass
Den ska tydligen vara rätt nyttig också. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag vet att Gg hund och katt har haft hundglassar (kan ha varit färra sommaren, nu vet jag inte om de har men det är möjligt i alla fall), ligger vid Linnéplatsen. Inte så att man kan köpa ett paket, men en glass när man ändå är i närheten :)