Hur hitta uppfödare?
Hur hittar man bäst uppfödare? Jag är fotograf och skulle vilja starta samarbete med olika uppfödare, men jag vet inte vart jag ska leta. Google har inte varit till någon hjälp. 🐶
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Brukar det inte finnas hemsidor till olika rasklubbar där uppfödare ofta finns listade?
Är det någon spec ras eller hundtyp du söker uppfödare av?
De flesta hundraserna har en egen rasklubb där det oftast också finns länkar till uppfödare av rasen.
Hur kan Google misslyckas här?
Googla: hundras uppfödare alt hundras kennel
tex Labrador kennel så får du massor av träffar.
// Harley
Jag söker inte efter någon särskild ras och då är en allmän hemsida, med många olika raser, att föredra. Jag hittar bara gamla sidor som inte är aktuella idag (där många kennlar/uppfödare har slutat).
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Kanske det är enklare att annonsera i tex Hundsport eller Härliga Hund mfl. att du söker samarbete med kennlar och låta dom höra av sig till dig?
// Harley
#4 Det skulle kunna vara ett alternativ, ja. Jag har inte tänkt så långt, men ska absolut spawna vidare i det.
Var finns du då? Man kan ju googla på t ex kennel göteborg eller kennel västra götaland, då du inte har någon specifik ras i åtanke :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#6 Jag finns just nu i Dalarna, men kommer eventuellt flytta till Göteborg till hösten och det är framför allt där jag söker just nu. Här i Dalarna har jag hittat några sedan tidigare.