Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 660 ggr
Lexie82
0

STOR hund och bil?

Ni som har riktigt stora hundar, hur gör ni när ni ska nånstans med dem? Jag har en golden nu, och det är ju inga problem att få plats med honom i skuffen på en kombi, men jag planerar att skaffa en andra hund i framtiden. En av raserna vi funderar på är new foundland, och det är ju inga småhundar direkt. Är det ens möjligt att ha två hundar i en kombi när den ena är så stor?

Finns det någon här som har mer än en stor hund? Hur gör ni vid resor, både kortare bilturer och längre?

Fridaaaa
0

Vi har en sankt bernhard. Just nu får hon ligga i bagaget och de små i baksätet i bur men inte optimalt, hade velat ha alla tre i bagaget. 
Har en skoda fabia kombi. 

Vet inte hur hur vi ska lösa det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lexie82
0

#1 ja, baksätet är tyvärr inte ett alternativ för oss åtminstone när hela familjen ska med, för då är vi redan full bil. Är det däremot inte alla som ska med så skulle ju min golden kunna sitta i bilsele, men som sagt, det kommer ju inte gå alla gånger.

Fridaaaa
0

#2 Nej jag känner så med om vi har någon med oss, nu är vi bara två men jag vill gärna ha dem i bagaget allesammans. Så får se om vi kommer på någon vettig lösning. Mest är bara de små med men ändå.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Belimas
0

Jag har haft två leonbergerhanar i en volvo kombi med lastgaller och hundgrindar, inga större problem direkt.

jenmjao
0

Jag hade min schäfer labrador och en aussie i en halvkombi, gick jätte bra. Vi åkte dock inte långt med dom så, men det gick superbra :) Nu har jag min schäfer labbe och en malinois valp i vanlig kombi (inte min(a) bilar). Funkar också jätte bra.

rudyC
0

ja hade mina akitor i skuffen och det hade kunnat få plats en till … om du nu har kombi och är orolig för plats så lägg ner baksäterna och du kan knö in 10 hundar till =)

ang resa så är min tummregel att inte köra för länge och rasta hundarna varje gång du stannar för kaffe eller toalett

RosaMoln
0

Min grandis åkte i skuffen på en Toyota yaris, inga problem ;) Min mammas Nuffe hade 2/3 av bagaget i en Volvo v40 med jeppegrindar. Jag anser att hunden inte ska ha för mycket plats i bilen, då sitter dem ändå inte säkert vid en krock :) Ska man åka längre sträckor tycker jag som #6 Ta ut och rasta varje gång man stannar till dör toalett/fika :)

Lexie82
0

#6 och #7 Naturligtvis rastas hunden/hundarna ofta när vi åker nånstans. Blir aldrig mer än MAX 2 timmar i bil åt gången. Det var mer logistiken med om det blir för trångt för en new foundland att bara ha en halv skuff.

#6 Kan inte direkt lägga ner baksätena, eftersom vi även är 5 människor i familjen som vill få plats. =P

Jaguar_
0

Skaffa en Honda Accord kombi från 03 till 08…mer utrymme än någon annan bil. Behöver aldrig mer oroa dig för att något ska få plats eller inte. Det är bara att lassa på och glädjas åt all plats som fortfarande finns kvar efter att du lassat klart 😉

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.