Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1320 ggr
RosaMoln
1

Tävla, vågar man?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ikväll på klubbens allmänträning frågan om vi inte ska starta lk1 i maj, jag känner mig väldigt grön men får jättefin kritik även från folk som inte känner oss sen innan. Har en del att träna på innan dess isåfall men ska man våga anmäla sig ändå? >.<

AnneN
0

Ja självklart ska du våga anmäla! Det går som det går och att tävla är också mycket bra träning 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

panini
0

Absolut ska ni det! Jag själv tycker ju att man ska tävla för att det är kul, och om man råkar vinna något så är det ju bara ännu roligare!. Du får ju en bedömning också och ser vad ni kanske behöver träna mer på och precis som #1 skrev så är det ju bra träning 👍

ipopuma
1

Sitter platsen kör

LinaK
1

Ja givetvis kan du anmäla dig. Se första tävlingen som en skoj och träningstävling :) Bra att få ett hum om hur en tävling går till.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

RosaMoln
2

#1 #2 #3 #4 Tack för pepp :D Får leta upp lite folk att köra plats med innan tävlingen och träna mängder med apportbocken så får det gå som det går. Anmälan går ut först 22 april så vi har gott om betänketid ^^,

Frida B
1

Men självklart! Det gör ju ingenting om det inte går som man vill. Jag brukar mer se tävling som en seriös utvärdering på vad vi kan jobba på, så blir jag inte så nervös :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Nalle-]
1

Jag tycker också du ska anmäla dig! Man tränar oftast mer effektivt också om man har en tävling som mål :) Man kan alltid tävla för att träna, men avstå platsliggningen om du är osäker.

RosaMoln
0

#6 Ja, vi får nog helt enkelt se det som ett bra träningstillfälle. Det är på hemmaklubben så han är ju hyfsat van vid stället iallafall ^^, #7 Ja det är skönt med ett mål i sikte! :) Vi tränar platsen på allmänna träningen på klubben, känns det fel skippar vi den ^^,

RosaMoln
0

Idag är dagen med stort D >.< Försöker se det som miljöträning och inget annat, men lik förbannat är man nervös..

Lona
0

Lycka till :-) !

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

peafie
0

Heja dig! Lycka till!

Bloggen     ○    Instagram

happinessofdogs
0

Lycka till/hoppas det gick bra! Om du redan hunnit tävla. :D

RosaMoln
5

Vi valde att avstå från platsen och apporteringen. Fick 10 på hopp, inkallning och tandvisning, en femma på ställande under gång och 0 på linförigheten och läggande. Helix valde att äta kaninpluttar på linförigheten och körde ett ställande istället för läggande, haha :P Som helhet fick vi en 6a och skapade ihop 71p. Är rätt nöjd allt som allt ändå, fick lite blodad tand så nu ska vi nöta stadga och linförighet i olika miljöer fram till hösten och prova en start till tror jag :D

JoannaLi
0

#13 Hejahejaheja! 🥳 

Vi tänker göra samma, sak miljöträna en start i slutet av juli. Jag hoppas att det går lika bra som för er! :D

happinessofdogs
0

Härligt med tiorna! Nu vet du ju själv vart ni ligger någonstans och då är det bara att träna vidare på det som inte gick bra 😃

ipopuma
0

Whop whop whop bara att tuta o köra nu :)

RosaMoln
0

#14 Tack, var riktigt roligt :D Får önska er lycka till! Kommer gå kanon ^^, #15 Tack! Ja, linförighet med längre sträckor och utan godis är ju ett måste iallafall ;) och stadga, massor med stadga :D #16 Tack! :D Ska kika lite på vad det finns mer för tävlingar i slutet av sommaren.