Allsafe
Fick hem Allsafe-selen jag beställt idag. Men tyckte det var svårt att förstå hur den ska sitta. Har letat på internet efter anvisningar, men inte hittat några. Så om någon vet får ni gärna försöka förklara :) Eller om någon vet vart man kan hitta en beskrivning.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag har en, menar du hur den ska sitta på hunden, eller i bilen, eller båda?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Både och! Fick inte alls med någon beskrivning, dåligt. Utan bara lappen i påsen, med tre milimeter småbilder. Vill ju såklart att den ska sitta som den ska..

Jag kan fota den på raksha, och hur det sitter i bilen, och lägga upp här. Orkar bara inte jst nu, fixar det imorrn när jag är ledig. Kom hem från medeltidsmarknad idag, hade en del packning att ta hand om, och fördelade om allt till helögens lajv på en gång. Städade några musburar oxå. Nu ska jag bara fippla lite har, ta en dusch och en värktablett, en stor bunke popcorn och glo på film eller läsa till jag kryper till sängs…
MVH Elin
Oh det skulle vara jätte, jättesnällt :) Ingen brådska alls, har ingen egen bil så det är inte ofta han åker. Lät mysigt, nu blev jag också sugen på popcorn o film!
jag äter popcorn nu:P dagen efter popcorn.. as gott!:) Vad gör man inte när man väntar på att få äta!!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag måste bara få fråga: Är allsafe-selen till för att skydda människorna i en krock (så att hunder inte flyger på en) eller är det för att skydda hunden vid eventuell krock?
För om den faktiskt skyddar hunden så kanske jag ska ta och skaffa en sådan.
Är dom dyra?

Den skyddar hunden, och i förlängningen människorna. De för lite större hundar kostar nog starxt under 1000 kr, gissar jag.
MVH Elin
Som Vattnadal sa är de till för att skydda hunden, det är den enda krocktestade selen. Och såklart därmed också att skydda människorna i bilen :)
Jag betalade ca 500 kr för min, som är storlek Small tror jag det var :)