Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1425 ggr
happinessofdogs
3

Brindle Alfa - Bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hämtade hem min lilla Holländartik förra fredagen! Idag blir hon 9 veckor.
En helt underbar liten tjej som är harmonisk utan att vara tråkig. Kan jaga upp sig rätt rejält när hon leker med min andra hund och kampar bra med mig, hänger kvar i leksaken, springer och hämtar leksaker osv.  Men är passiv när jag är det😃
Har ju tidigare haft Schäfer hela livet så det känns jätte kul att "koppla om" (fyndig hehe) till Holländare, tror hon kommer passa mig bra 🙂

På bilderna 6 veckor gammal, första gången jag hälsade på uppfödaren (Kennel Brindle).

Tar gärna emot förslag på namn, hade en tråd där jag tog emot namn på A men uppfödaren valde Alfa. Jag har dock inte bestämt mig för om jag kommer kalla henne det eller inte, då namnet inte känns helt rätt.

LinaK
1

Grattis till valpen! Så sjukt söt :) Vad gillar du för typ av namn? Ska de vara på A?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

happinessofdogs
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Gick inte att ha dessa i samma bildspel för dom blev beskärda.

happinessofdogs
0

#1 Tack! Nej det behöver absolut inte vara på A. Jag hade själv as svårt att hitta något bra på A så jag tror inte A namn är min grej (på tikar i alla fall). Gillar korta namn, ej människonamn eller namn som "Smulan, Blomma". Jag vill inte säga för många krav för då kanske jag går miste om något namn som jag skulle gillat. 😉

happinessofdogs
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

8 veckor

happinessofdogs
1

happinessofdogs
0

happinessofdogs
0

JoannaLi
0

Åh, men vilken liten gullunge! Jag är själv väldigt sugen på en holländare - det här gjorde inte saken bättre! :D Skulle du kunna PMa mig vilken kennel hon kommer ifrån? 😍

happinessofdogs
0

#8 Det står i tråden att hon är från Kennel Brindle ;) Uppfödare Towa Lindh!
U: Havrevingens Is
E: Havrevingens Eros

Towa har även parat Eros kullsyster Exa (Pappa till dom är Arko van de Wolfsklauw) med Is kullsyster Ice, samma kombination fast tvärt om. Det blir deras B-kull!
Rekommenderar henne som uppfödare! Väldigt trevliga både hon och Fredrik. 😃

JoannaLi
0

#9 Ja, nu ser jag det ju! Dumt av mig! 😃

Det låter ju bra!

Fransu
0

Oj, vilken cool och söt valp! Har nog aldrig träffat på rasen. Grattis till nya familjemedlemmen och lycka till med henne. 🙂 

Kommer inte på något namnförslag just nu, får återkomma om något dyker upp.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

happinessofdogs
0

#11 Tack! Ja det är en relativt ovanlig ras. Ser ut som en malle fast tigrerad. Chansen finns att du har sett en men trott att det var en blandras ;)

Sealle
0

Här kommer några namnförslag! Några av de låter kanske mer maskulina än feminina men de kanske kan inspirera fram något annat bra 🙂Gaalet söt valp du fått tag i förresten 😍

Ior, Fei, Feng, Jia, Jin, Kai, Kang, Kenai, Korak, Kovou, Kronk, Kuzco, Link, Lipton,
Mango, Ming, Nox, Tesla, Triton, Urax, Vip

Annars om du har någon bokstav som "känns rätt" så finns ju alltid Vovve.nets "hundnamnsregister". Har gaalet många namn, vissa är ganska standard hundnamn men vissa är rätt fräcka. Blir dock rätt mycket å läsa om man ska kolla igenom alla bokstäver haha!

happinessofdogs
0

#13 Tack för namnförslagen, ska försöka se om jag kan klura ut något tiknamn av dom där! Har kollat det registret flera gånger om hahaha. Man hittar alltid något man tidigare inte tänkte så mycket på. Blir dock tjatigt att läsa det om och om igen 😂

thea_thea
0

Så fiiiin!!! 😍 Vad är planerna för denna lilla dam?  Intressant ras men inget jag vill ha😛

happinessofdogs
0

#15 Jag planerar att tävla i lydnad, ipo, agility (främst dessa tre grenar) men även rally, sök, nosework och utställning ibland. Är intresserad av att testa räddning och freestyle. Kommer även köra barmarksdrag på hobbynivå, med cykel. Sen får jag se hur det blir med jobb i framtiden, eventuellt något jobb som inkluderar henne - time will tell.

Kommer absolut inte överaktivera henne, man har ju trots allt en hel del år på sig att hinna med att prova allt på 😃 Kommer nog bli så att jag håller mig till de grenar som hon verkar tycka är roligast, för då har man ju roligare tillsammans.

thea_thea
0

#16 Åh så kul det låter!! Avundsjuk 😕 Du får förresten gärna starta en tråd om henne inne på brukshundraser 😃

happinessofdogs
0

Vad för typ av tråd? 😃

happinessofdogs
2

Här var hon nästan 9 veckor (bild tagen igår). Passar superbra i sin nya sele från Hurtta tycker jag! 

thea_thea
0

#18 Ingen aning, men kanske en bildtråd för hon är fruktansvärt söt 😍

happinessofdogs
0

Tänkte på det först men tänkte sedan att dom flesta som är medlem där borde väl vara medlemmar här? 😃 Känner mig så tjatig om jag lägger upp samma bilder överallt hahaha 😊

CayKantos
0

#6 #19 Vilka öron! 😍 Asså Hollisar! Vilken dröm! Har verkligen planer om en i framtiden! (har jag med en del, men den ligger helt klart i mina topp!). Synd den är så sällsynt! Skulle såå gärna vilja möta en, kan säga jag med säkerhet aldrig mött en tyvärr 😕

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

happinessofdogs
0

Hahaha ja hon har riktiga fladdermusöron! Syskonen hade ståndöron, hängöron, vippöron osv men hon har fladdermusöron 😂
Jag träffade en för ca 10 år sedan, en långhårig. Jag och min syster var tvungen att fråga vad det var för ras! För ca 1.5 år sedan så såg jag en korthårig gå förbi mig. Min skolas administratör äger även en korthårig. Att jag har sett tre stycken är ju ganska fantastiskt ändå (förutom hos uppfödaren och min egna). Det känns lite roligt kan jag erkänna att ha en ovanlig ras!

Du får besöka rasmonter på Stockholms Hundmässa eller MyDog, eller kolla om någon är anmäld till en utställning nära dig 😃

CayKantos
0

#23 Ja! Skulle ha vart till två utstøllningar men pga komplikationer gick det inte! Och bor tyvärr i gbg-området. Men hoppas på några utställningar till hösten och framåt! 😃

Instagram

CayKantos
0

Har du blogg, instagram eller ngt man kan följa?

Instagram

happinessofdogs
0

Men åk på MyDog!! Funderar faktiskt på att stå i rasmontern där om det blir så att jag åker dit :D

Jag har en instagram som heter happinessofdogs 🙂