Opererad pga andningsproblem
Hej! Min hund blev för ca 10 dagar sedan opererad för sina andningsbesvär. En operation som kostar mig närmare 20.000 kronor. Nu är det så att resultatet dessvärre inte är något att hurra över och jag upplever i vissa fall att problemet blivit värre. Speciellt då hon är aktiv, springer, leker osv. Vanliga promenader är inget problem och det var det inte innan heller. Till min fråga, har jag några som helst rättigheter i detta fall? Korrigering till reducerat pris/gratis? Pengar tillbaka?
Du kanske borde ringa till de och fråga.
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Ska på återbesök snart, därför vill jag veta mina rättigheter innan oavsett vad dem säger.
Du borde ha rätten, du kan ju inte betala för en ny operation om det är dem som gjort fel. Vet dock inte hur det ligger till.
Lycka till iallafall!
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Måste bara fråga, kan det inte bli så i början av en operation ? Jag vet att t.ex om du opererar en människa är den inte helt okej efter 10dagar oavsett vad det gäller är man åtminstonde öm. Det kan väl ta flera månader innan det fungerar som det ska och kroppen läkt till sig?
#3 dom har varit tydliga ned att resultatet är väldigt varierande och att det inte finns några garantier, men värre? Nä det känns inte okej :(
#5 Men är det inte ganska självklart att en hund som blir opererad för något (t.ex ett ben) kommer ha bandage i xantal dagar(ellerveckor). Opereras korsbanden måste denne simma/träna efteråt. Samma saker med allt, efter en operation på speciellt viktiga saker som andning, leder, m.m. så tar det ju tid innan det blir som "vanligt"/bättre igen.
#4 jo absolut, det kan ju låta värre när det är svullet. Har opererat en tidigare för samma och problemet var borta direkt. Har en vän som också opererat sin och hen har inte heller upplevt problem efter op. Och normalt ska svullnaden vara borta nu.
#8 Jag har ingen aning om andningsproblem jag bara undrade ifall det kunde vara så, eller om denna hunden kanske har sämre imunförsvar och därför tar längre tid. Jag håller tummen på att det blir bättre!
#9 Tror tyvärr ej det eftersom att gommen läker väldigt fort. Tex läker en skada tunga snabbare än ett brutet ben. Men jag förstår vad du menar. Återbesöket läggs två veckor efter, då ska allt vara läkt eftersom man ska diskutera resultatet. Dessutom är denna veterinär inte lila erfaren av de här operationerna.