Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 642 ggr
Vattnadal
0

Promenad i Gävle!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upptäckte till min stora fasa att jag ju ska till tandläkaren idag. Kl 13 ska han borra och plåga mig. När jag är klar tar jag en promenad i Boulongern. Gissar att jag kommer dit straxt före 14, och knallar runt i en timme eller så. Tränar hundmöten och att inte jaga änder, skulle jag tro.

Finns det någon hågad Gävlebo (eller i närhheten-bo, som oxå orkar ta sig till stan) så kan vi väl ses runt minigolfen vid 14.

Jag har en golden och en stor alaskan husky-bastard med mig. Vi är blondiner alla 3, Vidar med en aning röd ton.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

Vill ni har mer framförhållning Generad så kan jag åka in igen för miljötröning tisdag nästa vecka!

MVH Elin

kerstinjoh
0

Sätt fart på Lotta hon behöver komma ut och träna volangerna!Skrattande

Rommel
0

Vattnadal: Så fina hundar du har! Jag tror att den hunden som är bakom dig, alltså till vänster är den som är nummer två i flocken efter dig. Att du är deras ledare syns tydligt.

Rommel
0

Ehh, förresten ursäkta min OT i din tråd.

Vattnadal
0

Här hemma har vi ingen strikt rangordning, för det tror vi inte riktigt på.

Att jag är en lugn och trygg person som hittar på roliga saker, och faktiskt kan bli sur oxå, gör att de litar på mig. Raksha, min golden, är skitdålig på hundspråk, eller var. Hon fick stryk av galen terv som valp. Nu lever hon i en flock, allt som allt är vi 9 individer i den nu. Man måste lära sig en del då! Hon har dock fortfarande svårt att dela och kan ibland flippa på de yngre om de härjar för mycket. Man får tex inte alltid leka med en grej nedanför soffan, om hon ligger där och är på fel humör. Fast att de backar från henne är nog mer för att hon är lite oberäknelig…

Hon och jag är extremt nära, och Vidar börjar bli. Det är vi 3, som verkligen hör ihop. De andra är Kristers hundar, och det vet vi alla om, lixåm. Fast rang, nej, det tror vi inte på. Förra lördagen slogs Raksha och Vidar om vem som skulle få diska en långpanna. Raksha har inte en chans rent fysiskt länge, även om hon fram till nu varit tuffare och vägrat backa. Nu var jag tvungen att dela på dem handgripligen. Om det hade varit en strikt rangordning och hon är ranghög, så skulle ju Vidar backa om Raksha vill ha något. Vidare hävdar många att en hane aldrig får slåss med en tik, och att de har separata rangordningar. Stämmer inte heller, anser jag. Det handlar om resurser, vem som vill ha dem mest, och är beredd att offra mest för att få dem.

Och för att  sluta vara OT (fast det tycker inte jag att det var) så hade vi en härlig promenad i stanb. En dryg timme var vi där. Vi hade turen att möte en annan hundägare vid minigolfen. En tjej med en 10-årig colliedam. Vi närmade oss lite lagom, och stod och pratatde tillsammans en stund, innan vi fortsatte promenera.

MVH Elin

V-lang
0

Och här kommer jag ut i kväll och ser till min fasa att du varit in i till gävle idag, jag skrev till dig i 190 och föreslog nästa vecka nån dag så gissa om jag blev glad när jag såg att du skulle hit nästa vecka på tisdag. Nu får jag stå ut till tisdag nästa vecka…och gissa om jag ser fram i mot det =)

Liss
0

Då följer jag med er hem då Lotta, så jag me får vara medOskyldig

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

V-lang
0

Jajjamen det är bara att hänga på Lisette, du vet det är nog lite bättre plats på hemvägen en ditvägen. Fast du lär ju dela plats med madrass och en massa täcken och kuddar *ASG*

Liss
0

Haha, bättre me madrasser och kuddar ist för en smörgåstårta eller gardinstång i röva!:P
Men vet ju inte riktigt hur jag ska ta mig hem sen dock.. kan ju ta och sno emmas moppe och köra hem;P

V-lang
0

Tåååååååååååg Lisette!!!! Jag säger bara Tåååååååååg….en bra uppfinning Oskyldig

Liss
0

äsch, de är ju så dyrt!!! Jag ska till vetrinären imorrn och vaccinera Mori.. går ju tusan på 300:- sen var de inte mycket kvar av min samling inte;P

nu vart de lite ot! fölåt

kerstinjoh
0

Om du tar med dig Ecko på tåget och sitter o visslar o ser oskyldig ut, vem vågar ta betalt då?Oskyldig

Liss
0

hahahah! DÄR kanske du har en poäng.. fast jag är ju för feg för att pröva;P

Vattnadal
0

Har hört talas om folk som gömmer sig på toaletter od när konduktören kommer…

MVH Elin

Liss
0

haha, usch vad läskigt! hur vågar man sånt!! Men vart ska jag gömma ecko dårå? I toan?Oskyldig

V-lang
0

*ASG* testa Lisette Oskyldig

Vattnadal
0

Jag tar i alla fall 14.25 bussen till stan med Raksha och Vidar imorrn. Vi hoppar av vid Vasaskolan ca 15.15 och går ner mot stadsträdgården, sen svänger vi höger mot Boulongern och tar oss till minigolfen, cirklar runt där och hoppas att nån till dyker upp.
16.15 ska vi stå vid parkeringen bakom blom-kiosken vid sjukhuset och plockas upp av Krister. Vi ska på husvisning, och se om det är ett drömhus eller inte…

MVH Elin

V-lang
0

Då var det väl själva 17 om vi inte ska träffas, jag åker ner dit till blomkiosken till 15.15 och går sakta bort mot golfen….det här ska bli så intressant att se hur Skorpan reagerar =) Och det ska bli jättekul att träffa dig och dina hundar :)

Vattnadal
0

Raksha brukar köra setnhårt på att ignorera främmande hundar. Fast ibland försöker hon jaga bort dem med ett utfall. Folk som träffar henne på jobbet tror att hon är snäll som en kossa. fast hon kan nog visa sämre sidor hon med…

Vidar kan jaga upp sig en aning, men kör man med "åka buss" (dvs som vi människor gör när vi åker buss, hundarna får vara nära varandra, men de ska inte umgås eller så, utan bara vara, gärna lugna och bara sitta/ligga) eller som det är på kurs, går det bra. Han börjar lite på att jag inte släpper fram monsterhundar till honom. Att Skorpan är liten gör nog inget. Hon kan vara nog så läskig ändå!

Har vi tur är hundarna lugna och tysta så att vi hör varandra när vi pratar oxå!

MVH Elin

V-lang
0

Japp och Kerstin följer med och tar med sig Ronja….åhh vad jag längtar nu det ska bli verkligt roligt att träffa dig =)

Vattnadal
0

Vad bra att det blir en till, för jag har misslyckats i raggandet!

Hade ju tänkt att ta med valpisen oxå, fast nu ska vi på husvisning 17.00, och då bidde det ingen tid för K att hänga på med henne. 3 blir lite för mycket för mig att hantera…

Längtar till imorrn!

MVH Elin

Vattnadal
0

Nu har vi haft vår lilla prommis. Vidar hade glömt hur tråkigt och samtidigt jobbigt det var att åka buss. Sista biten började han låta en aning (Huskysar kan prata, men det har han inte i generna, han fick pipågnäll från shaffrarna och skrikåyl från grönisarna) men det gick över när vi kom av den.

Vi stressade på genom stan, men var tvungen att stanna till och dämpa damp-Vidar en gång… När vi närmade oss minigolfen dök Lottisen upp med Skorpan och Kerstin med Ronja. Efter en kort pratstund gick vi tillsammans, och så länge Ronja inte behövde gå först, gick det bra. Hon tyckte att det var lite obehagligt att hrämmande hundar alldeles bakom. Bra mycket tryggare var det att gå bakom, så att man såg dem!

Vi pratade, snurrade runt på gångarna, hade trevligt och vill göra om det. Tisdagspromenader låter toppen för min del. Då kanske vi kan hoppa över den där valpkursen ändå!

Krister (Nattfrost) hann dyka upp han med, så att Raksha slapp ha sin grimma.

Vi sa hejdå straxt efter 16, och då åkte vi på husvisningen. Lovade att berätta om den, så det gör jag här. Huset var fint, tomten var fin, alla byggnader var i bra skick, en del jobb med huset (ingen dusch, inget riktigt badrum, inte riktigt vatten/avlopp draget, men lätt att ordna, extra isolering behövs troligen). Det fanns plats för stora hundgårdar, en rastgård, en liten plan att träna hundar (ev hålla kurs i framtiden) och det är nog inte helt omöjligt att köra släde och 4-hjuling direkt från tomten ut på grusvägarna.

Nackdelarna var att det finns 3 bofasta där, 2 lite för nära för att inte störas. Vidare var huset lite mindre än det vi har nu. fast det största är ju att det ligger fel. Hade det avrit i ockelbo så hade vi nog börjat buda på en gång. Nu är det lika långt till jobbet frö mig, men 8 mil till föräldrar och syster. 1 timmes längre restid till stugan oxå. Vi ska fundera till fredag… Köper vi det kommer jag att sakna spontana promenader med mamma, syster och dreas hundar…

MVH Elin

V-lang
0

Ja det var mycket trevligt, och för mig passar det med tisdagar =)

Ja det blir ju en bit för dig att åka, synd nu att det låg två hus så pass nära…det var ju det du var lite orolig för. Men det kommer ju säkert fler hus, man ska ju inte jäkta när man köper hus det måste ju kännas rätt från början =)

Och tack för trevligt sällskap idag och ser fram mot nästa :)

kerstin_70
0

ja för mej passar det med tisdagar

Nicka
0

Men HEJ på Er…Så typiskt att Jag kommer in hit idag,,har inte varit vid datorn så mycket pga. ryggen !! Va? Träffade Ni varandra igår..SUCK !! Jag skulle ju vilja vara med…så roligt att träffas !! Nu har Jag inte läst hela tråden, ryggen säger ifrån. Men ÅÅÅ så skoj att träffas. Ska försöka komma in här lite oftare, Om? det går..Hm? Nu vet Ni hur Jag mår iaf.

Må Så Gott alla VännerFlört

V-lang
0

Men usch det där lät inte skoj, ja vi hade en träff och tur med vädret hade vi också. Så nu tänker vi göra det till en vana =)

Nu får du krya på dig vännen och må så gott =)

Vattnadal
0

Fast nästa tisdag kan inte jag. Den 30:e åker jag och en arbetskamrat till Södertälje och handlar saltvattensfisk till jobbet. Kommer hem för sent för att orka, gissar jag.

MVH Elin

V-lang
0

Jamen då får vi ta det veckan därpå, vi är får vara lite flexibla så är det ju…men jag hoppas att vi får se lillen nästa gång ;)