Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2406 ggr
CayKantos
0

Australiska hannamn

Letar efter Australiska namn till en Australian Kelpie hane som är korta och enkla att säga, gärna med ett "s" liknande ljud i samt lite ovanligt. Inget speciellt tema 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Itchy
1

shaun

shaw

shane

You can't spell Bitchy without Itchy

Sasmal
1

Shadow

ixtab
0

ceduna- oban- noosa- weewaa - dubbo - gympie- 
Inte så mycket s i men lite mer ovanliga.

😃

🌺

Live long and prosper

Lojs
1

Ett bra ställe att leta kanske: http://www.namenerds.com/uucn/listofweek/aussiepet.html
(en sida på vanliga namn på husdjur i australien)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

hemul
1

Billabong! 😂

Skämt åsido, Mate tycker jag skulle vara fint. Väldigt australiensiskt och betydelsen är ju trevlig. Men inget "s" försås.

CayKantos
0

#4 Men vill ju inte ha vanliga namn 😎 Men tack annars! Kollade snabbt över den

#5 är osäker på vad du menar Mate har för betydelse 🤪

Instagram

hemul
1

Betyder kompis ungefär. Perfa för en hund ju.  Du vet, de kallar varandra "mate" hela tiden. "G'day to you, mate", "What's the time, mate?". Typ.

https://www.quora.com/Why-do-Australians-always-say-mate

CayKantos
0

#7 då var det det jag trodde, skulle bara veta om det fanns en djupare mening med det 😃

Instagram

teddyc0rn
0

Troy eller Troye, kanske associerar det med Austrailen bara föra att Troye Sivan är därifrån XD 

Annars namn som Buck, Tuck(er), Otis, Boomer och Kujo är nice!

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

CayKantos
0

Kujo gillar jag! Känns som jag hört det förut 🤔

Instagram

Itchy
0

eller kanske Shrimp on the Barbie, kallas antingen shrimp eller barbie ;)

You can't spell Bitchy without Itchy

Thors matte
0

Aston, Cooper, Edgar, Elton, Jasper, Levi, Levis, Louie, Morris, Nelson, Silas

Fisherling
0

#10 Cujo var ju en livsfarlig hund i en skräckfilm :P

CayKantos
0

#13 Haha verkligen? Vilken?😎

tror det är från japanska eller koreanska jag har hört det…

Instagram

tillowin
0

Kullbrodern till en av mina hundar heter rätt och slätt Aussie :) (hela kullen har australien-tema på stamtavlenamnen :) )

Petmade.se - Handgjort för hunden

teddyc0rn
0

#13 Kanske dags att avdramatisera namnet? 😊

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

mejamylove
0

#14, tror det kan vara från koreanska "kurejeo" för thats right :P eller han den svarta killen kudjo(?) från radio. Det var dom jag tänkte på när jag hörde kujo 😜

CayKantos
0

#17 justdeeet där var den! Några säger bara "Kujo" och inte "Kurejeo". Kujo mera betydande som "right", :D

Instagram

mejamylove
1

#18 jomen precis :P att ha en hund som heter right är väl passande också 😊

hemul
0

Den här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cujo

Alla, nåja, nästan alla, kommer att associera till den. Det är lite som att döpa hunden till Hitler. Även om det är efter någon jättesnäll person som kanske hette Konrad så kommer alla att tro att det är efter Adolf. 😛

CayKantos
0

Hm.. Jag gillar dock fortfarande Kujo, inte läst boken dock c:

Instagram

Hime
1

Cujo var en sanktbernands hund som drabbades av rabies i en av Stephen King böcker. Riktigt skräckhistoria & inte slutar den lyckligt.

hemul
1

Måste förklara mig. Menar inte att man inte kan döpa hunden till Cujo p.g.a. filmen, bara att det är den hunden folk kommer att tänka på. Tycker det skulle vara ett ganska roligt namn, både på en hund som ser "farlig" ut och på en typ ofarlig ras. Tänk er en vavva som heter Cujo… 😛

En gång var jag på någon slags utställning som var ombord på en båt, Har glömt vad det var för nåt och vad det hade för koppling till grisar, men på kajen satt en gris "kopplad" intill landgången. Bredvid var en skylt där det stod "Jag heter Adolf för jag är nasse". Det var också roligt.  😃

ixtab
0

Kujo är en gammal Steven King bok om en rabis smittad hund.. :)

Live long and prosper

CayKantos
0

#24 A vet :3

Men är verkligen fast på namnet Kujo! Får se om det blir det, måste ju passa hunden och ofta får man helt andra namn upp i huvudet så snart man mött individen för att få ett namn som passar personligheten på hunden 😊

Instagram

Naviifax
0

#17 Du tänker på Kodjo Akolor, ifrån Morgonpasset i P3 🙂

@adventuresofnavi | instagram

Naviifax
0

Tycker ett aboriginskt namn hade varit rätt häftigt! Australiens urinvånare :) Dem har ju ofta en speciel betydelse med. Kalti t.ex betyder spjut :)

mejamylove
0

#26 precis! Han är det :)

CayKantos
0

#27 vad menar du? :0

Instagram

Naviifax
0

#29 Australiens urinvånarna, aboriginerna. Dem har väldigt häftiga ovanliga namn som betyder olika saker :)

Om du vill ha ett australienskt namn så finns det ju inget mer australienskt än urinvånarna tänkte jag. Lite coolare med 😉

CayKantos
0

#30 förstår fortfarande inte helt… 🤦‍♂️'

Finns det en sida med sådanna namn?

Instagram

Tokryck
0

#31. Googla på aboriginer och namn så kanske det kommer upp förslag på namn som urinvånarna har. Det finns ju, som Vaviifax säger inget mer australienskt än så (eftersom det är de som ursprungligen är från Australien, resten är gamla fångar och andra inflyttade).

CayKantos
0

#32 hahahahaha, glömmer några gånger att det är så enkelt 🤪 Ska testa Google 😎

Instagram