Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 662 ggr
Therese
0

Nervös/rädd hund

Det är en som har en hund som är väldigt nervös och rädd av sig. Man vet inte varför. Men i alla fall, jag tänker att man borde kunna lyckas bygga upp hundens självförtroende. Har ni något tips på övningar som man kan jobba med?

Kan en balanserad, artig hund hjälpa den rädda hunden? Jag tänker att om de umgås mycket, går på promenader tillsammans och den rädda hunden ser att den balanserade hunden inte alls bryr sig om sådant som skrämmer den andra så kanske den till slut kan känna att det inte är någon fara. Förstår ni hur jag tänker?

[Majbot]
0

Min staffe var otroligt rädd och nervös som liten. Sen jag började seriöst med att implementera klickerträning och shaping i vår vardag så har han blivit mycket mer kaxigare och självsäker än tidigare 😃 Min russell har alltid varit lugn och säker i sig själv och det har väl hjälp staffen till viss del i jobbiga situationer. T.ex förra sommaren då min russell gladeligen simma i sjön men valpen ville inte riktigt men ändrade sig när han såg hur roligt russelln hade det 😛