Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2605 ggr
Zyloon
0

Smeknamn på era vovvar?

Vad har ni för smeknamn på era hundar? Väldigt nyfiken om det bara är jag som har konstiga och larviga smeknamn på min hund 😂
Så skriv vilken/vilka raser ni har och deras namn, och såklart deras smeknamn 😃

Själv har jag ju en blandning mellan Jack russel/Chinese crested powder puff vid namn Molly och hon brukar kallas för: Molly mus, muse Molly,bosen (typ busen), lillfisen, skitgrisen och bosefisen. 
Så där var mina larviga och konstiga smeknamn på min hund 😃

"Där kunskap slutar, tar våldet vid"

Min blogg nouw.com/fyratassar

taylor__lambert
0

kärt barn har många namn, och Micke är inge annorlunda där.

Knubbsäl, bitch, knäppgök, busen, Mick, Mikael, kokos bollen, nutte, sötnöt, nöt, är dom jag kommer på just nu

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Changrila
0

Har två salukis.

Aysu: kallas ofta "poppipopp" eller "popp-popp" och olika varianter på det temat. Hon lyssnar på det också ;)

Ebrah: monstervalpen. månstret. gorillaål. valpen. galenpannan. valpvalp.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Lizelda
0

Den enda av mina hundar som har "eget" smeknamn av sådan karaktär är min valp som kallas monstret, annars kallar jag dem grisar mestadels ^^ Alla valpar är även kryllisar och är de väldigt små och söta så heter de Piglets ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zyloon
0

Haha,  vilka söta och roliga smeknamn ni hade 😃

Zadeira
0

Daghunden Sinus kallas oftast för Långöra hos mig (cocker spaniel). Annars är det mest förekommande Strumptjuven. Sprätthöna och Terrängbilen kallar jag honom också ibland. 

Ägaren kallar honom för Sinne, men det har aldrig jag fastnat för.

panini
0

Kenzo kallas mest Kennan, storebror, mammas bebis, älsklingen och monstret.

Sixten kallas oftast Sid, lill-Sid, lill-Sixten, lillebror och bebi.

[tk1971]
0

"Stinky" är ett ovanligt passande namn. Hon luktar inte alltid så gott.

Ja, och så förstås "Lilla Grynet", "Lilla Gumsan",  "Din Olycka" (när saker inte går riktigt som de ska), "Djuret", "Bus-Fia". Och säkert en massa annat som jag inte kommer på nu.

Zyloon
0

Så himla kul att läsa vad ni har för smeknamn! 😃

IngaTrnqvist
0

Brownie har väldigt många smeknamn, men vanligast just nu är Puffin, Popf, Femme (fämm) och Femtonson :D

Gollums Fru
0

Brukar kalla min hund Egon för det mesta, haha. Älskling, Ägget, Äggbert, Egot, Bubben (som i gubben), Snutten, Grisen, Gosen osv..

Jasa nej saja!

Herveaux
0

Pitcher - Irländsk Varghund
Pitch, Pitchen, Gris, Busen, Bushunden, Storskrot, Skräphund, Snutt och Myyysen är de namn som används flitigast här just nu. 🙂

// Harley

[AnimeV4]
0

#0 Pappas hund heter också Molly och hon kallar jag också för Molly mus😂

Annars är det Molly-Gris eller Mollybolly vad jag kan komma på.

Zyloon
0

Vill gärna veta vad ni har för raser också! 😃

Mina favoriter so far:
Kokosbollen, Galenpannan, Stinky, Puffin, Äggbert och Storskrot 😂

Thors matte
0

Schäfer vid namn Thor. Kallas för: Thor tok, schäfer, Älskling, Sötnos, Bebis, Fluff, Gubben, Snoppgubbe, Gullefjun,

Pudelbus
0

Russkiy toy Melwin. Fisbacill, Fjant, Snygging, Idiot, Monster, Ryssen oooooch typ en gäng till ^^

taylor__lambert
0

haha juste, fluff kallar jag min med!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

isabella93
0

Leia, italiensk vinthund, kallas bland annat: Knyckel, spindel, långnos, tramstass, vilddjur o.s.v.

Ester, blandras, kallas ganska många saker, t.ex. : Nom, nomkorv, nomster, nomlan (och ett antal andra varianter på det temat ;) ), Estor, flygmyra, vavva

Knyckel och Nom används så ofta att de lyssnar ungefär lika bra på det som sina riktiga namn 🤪

JoannaLi
0

Arrak heter väldigt sällan Arrak, heter väl framförallt Skräphunden. Även skitunge, skithög, skithund, mupp, odräglig j*kel, osv dyker upp. Allt med glimten i ögat. 

Tjockisen heter alla mina och "mina" djur, oavsett utseende. 

Och när han inte blir kallad skit/skräp, så heter hans mattes älskling/älsklingen/finaste älsklingen. Det är bra att variera! :D

Fisherling
0

Benji brukar  få heta Benjiboo, gubben, muppen, "hej din mupp", Benji penji boo boo…

Tinja har alla möjliga. Tintin är det vanligaste, men sen finns det lilla räv, pilen, töten, tötnöten, tösen, tjejen, lilla fluff, mupp, gumman..

Majken!
2

Ida, schäfer, kallas för Eda ur Torsk på Tallin. "Eeeeeda, vart är du Eda?"

[linda1989]
0

Har inga smeknamn direkt.. Båda hundarna har korta och enkla namn. Ibland förlänger jag dock chino till chinolino :D Blir mer "chiiinoliino"

HildaSvensson
0

Åkis, nussen, Åke-Tråke och busen. Dock används mest nuss och nissen 😉

Jetaime
1

Zuki (Australian Shepherd) har en massa.. Zuck, Pup, Puppis, Zukis, Pudding, Lillan, Stumpis,  Dumpan, Dumpis, Pucko, Fulis, Fuling, Tjockis, Sukan osv.

Turast
0

Jag är mästare på att ge mina hundar smeknamn… hahah de vet nog inte riktigt vad de heter 😂

Jamie (korthårig  collie): James, Pejmi, Pejm, Pejmipooshie, Doolie, Boolie, Booty, Bejmi, Goodie, Goookaa, Diili, Booshie, Mattes ögonsten, bästis, "det finaste jag har", Makadiiili…. och ja.. fler i den stilen haha! 

Just nu är favoriten "Billie", ingen aning varför men när han kommer mot mig blir det "BIILLIIIEEEE! va göru Billie?!?"😂

Marceline (australian Shepherd): Marcie, Marcy, Mars, Makatina, Tina, Tiini, Makalina, Lina, Lini, Pini Lini Makabini, Pini in the ass, Monstret (det hon även kallades hos uppfödaren), Mirakel (heter Miracle i stammen), Makalaka, Marcelinipini.. heh….! 

Jag sjunger ofta, och mycket… Och när Marcie kommer in i ett rum eller om vi är på promenad och hon rusar mot mig brukar jag sjunga "HEEEEEYYYY MAKALINA WHOH!"  ("makarena"-låten haha…!) 😂🎧

Kärt barn har många namn antar jag 😉

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Maleficum
0

Alla mina djur brukar få en del smeknamn,

Gletta: Glettis, Glettiplett, Korven, Snuttan, Gumman, Puppi, Skrutt, Skruttan, Skruttis

Fjant (hans namn är ju redan som ett smeknamn och så passande :P): Fjanten, Fjantis, Fjompen, Knashund, Knäppis, (min brorsdotter kallar honom Juant),

Kenzie (Stamtavlenamn Nimbus Up): Kenziepens, Kenz, Kenzen, HoppHopp (min brorsdotters smeknamn på honom)

Malte är väl den enda här hemma just nu som inte har nåt smeknamn än.

Min första angorkanin Tizzy kallades ofta för dammråttan, studsbollen eller fluffisen. Lupin fick ofta heta Lupebus eller Dumbo, Dafne var ofta Dafnepaff eller Aggro, Nymphadora var oftast Nymphen eller Gnago. Octarine vart oftast Octie. Thaum vart Dutten pga sin tics.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

aliciablad
0

Min mellanpudel Stellan lystrar även till Stefano, Stefan, Steffano, Pudlet, Pudeldjuret, Baby Boy, Handsome Boy, Mr Handsome

teddyc0rn
0

I vilken ände ska en börja? Har troligtvis alldeles för många, och med en tillgjord bebisröst på det.

Bellatrix heter hon från början, men får stå ut med Bella, Bellabus, sessan, tjockis, "Not my daughter you bitch!" (ja, döpt efter Bellatrix Lesstrange) men framför allt prinsan p.g.a. prinskorv både utseendemässigt och att hon älskar dem!

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

Corgitok
0

Blandrasen Juju (uttalas o) - Ju 

Golden retrievern Luna - Lulu 

Minns ej vad den sista hunden hette.. ops…

(Inte mina egna hundar utan jag delar typ ägarskap trots att de bor i sydamerika xD)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

teddyc0rn
0

#28 Får jag vara nyfiken hur det går till? Med delat ägarskap? 🙂

https://morrharochmustasch.wordpress.com/

Corgitok
0

#29 Jag kanske formulerade mig fel.

Det ligger till så att min mormor som bor i Sydamerika har  hundar. När jag åker dit hjälper jag till med skötseln och dom är dels mina trots att jag inte är där så ofta. Så jag och min mormor är mattar, alltså delar ägarskap kan man säga, 😂Och det går jättebra, bara att jag inte kan träffa de så ofta då de bor i andra sidan jordklotet..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

panini
0

Kom ju på fler saker som vi kallar Sixten för, bl.a: snirveln/snirvelman, grisen (för att han "grymtar"), Stifler, Stifmeister och Tarantellan.

Kenzo kallas ibland också Dracula, tönan hönan och poodle noodle.

Jamie+Engla
0

Långben och surikater, har Podengo Portugues

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Hanna.siri.saijo.
0

Har finsk spetsar Siri-Liisa kallar jag "Tiri, Valpinonen, Tero-Lisa" Saijo kallar jag "Bappe, Vappe, Saijo-Liisa"

[Nalle-]
0

Storpudeln heter Asko, han har en uppsjö av olika smeknamn. De mest använda är nog Asko-pasko, Askis, Paskis, Pasko, Paska, Pask, pudeln och långnäsa. 

Blandrasen heter Hugo och kallas mest Hugge, Hugo-pugo eller Huggson.

Maleficum
0

Kom på idag att Fjant ju även brukar bli kallad Pyspunkan :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fisherling
0

Kom på att jag typ alltid kallar Tinja för "lilla knas" 😂

Mysisa
0

Av någon anledning är det bara en av 7 hundar här som har fått smeknamn. Men hon har fått många smeknamn
Lollipop är en prazsky krysarik tik på ett år och kallas
Pooploop
Poopieloop
Loopiepop
Poppilol
Looptrup
och en massa annat som följer "samma tema" så länge det är P,L och ett par On med i namnet så lyssnar hon på allt.

minavitas.wix.com/kennel

$Emma$
0

Mitt lila monster, polkagirs, ubbis, voffare

Är mina smeknamn på lila Frami.

// Emma

Alice..Hundar
0

(ubbis är mest mitt smeknamn) 😍

/Alice