Tiknamn på A
Jag ska förhoppningsvis hämta hem en valp om 3 veckor, det är kennelns första egna kull under deras kennelnamn och valparna ska börja på A. Det kommer alltså vara det namnet som hunden heter till vardags, vi köpare får därför ge förslag till kennelägaren om vad vi kan tänka oss för namn. Jag har kollat jätte många listor men har bara fastnat för ca 3 namn som ändå inte känns 100%.
Kan även tänka mig namn som är lite längre där jag kan ha en förkortning typ som "Sebastian - Sebbe".
Ös på med tiknamn på A!
Vad är det för ras?
Akkis
Akira
Ariel
Amnesty - Ammy
Amelia - Amy
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Tack för förslagen!
Kanske skulle skrivit det i inlägget haha! Holländsk Herdehund :)
Alva, Ally, Asta, Ayla, Aila, Aika.
Ayla, Aili, Ammy
Åhh bildtråd snälla du 😍
Känner någon som har hund vid namn akira men kallar henne akkis :3
Ai (betyder kärlek på japanska) Uttalas "aj"
Anna
Ann
Abba
Alba
Alexandra
Andra
And
Instagram
Om det blir en valp till mig så gör jag en bildtråd! Inte helt säkert att jag får en än men hälsar på nästa söndag *hoppas hoppas* 😃
Alma Anja Alina Amerie Amina Amelie Adele Astrid Annie
Axa, Ajia, Altea
Åh, tycker det dom andra föreslagit med Ayla skulle vara jättefint till en holländsk herdehund :)

Kika gärna i denna lista.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 Håller med ;) Hade redan det sparat fast har stavat det "Ailah/Aylah" har även "Airah/Ayrah" i min lista.
#10 Den har jag kollat 😃
Ada, Adina, Agnes, Aina, Albertina, Alfa, Alicia, Alexia, Alvina, Alyssa, Amalia, Amanda, Amber, Amina, Amira, Anastasia, Angelina, Arwen, Athena, Aurora, Ava, Axelina, Aylin, Azalea, Azra
#11 Aah jag tänkte också på flera andra stavningar, dina alternativ var jättefina :)
- Akita?
- Akira?
-Amarillo?
-Amalia?
-Amelia?
-Agnes?
-Athena?
-Astra?
-Agna?
-Ashira?
-Ammoniak?
-Aretha?
-Aristo?
-Akka?
-Amor?
-Alia?
-Alma?
-Aiko?
-Amanda?
-Asina?
-Aristo?
Några namn som dök upp i mitt huvud :-)
Puffar denna tråden så kanske någon hinner komma med mer förslag innan jag besöker uppfödaren. Ska vara där ca 15:00 imorgon!
Skrev att jag gillade Ailah/Airah men hon verkade inte riktigt gilla det om jag fick rätt uppfattning. Hon tipsade mig om Allra. Tyckte det var jättegulligt, men jag stör mig på att det är lite svårt att uttala om man ska ropa eller låta arg osv. Det kanske bara är jag? Men det är ju jag som ska ha hunden också x'D
Får lite panik, namn är aldrig något jag stressat över.. min nuvarande hund var namnlös första dagarna då jag ville ha rätt namn. Men eftersom detta ska vara deras stamtavlenamn så måste jag ju bestämma mig ganska nu eftersom att valparna är 6 veckor. 😭
Tack till alla som har tipsat om namn, fått in många fina förslag :)
Du kan ju alltid ge den stamtavlenamn och kalla den för något annat, ett smeknamn :)
Instagram
Amiee (uttalas som Amy), Ariel, Arleene, Aasia, Abella, Abiona, Adara, Adelpha, Adonna/Adona, Aileen, Alaine, Aluma, Amaryllis, Amberjill, Ambra, Analynne, Apolline osv 😊
https://morrharochmustasch.wordpress.com/
#16 Jo det är ju min plan B. Hon har även sagt att om jag vill så får jag ju kalla den någon annat. Hon vill ju dock helst att dom ska heta det dom heter! Får för övrigt tinga en så du som var intresserad av en bildtråd får hålla utkik om två veckor :D #17 Jätte fina namn!
Jag gillar fortfarande Ailah/Aylah ;) Tycker du ska ta det, uppfödaren får la vänja sig, om du fortfarande tycker bäst om det :)
håller utkik!
Instagram
Annars kanske Aina skulle vara lite roligt, speciellt om du kör skydd :D Tycker det ligger bra i munnen också
Alexa
#21 hahahaha "Aina, attack!"
Tycker dock Aila/Ailah/Aylah (whatever vilken stavning jag skulle ha) är det jag gillar mest hittills. Missförstå mig inte, har fått in jätte fina namnförslag men inget som jag verkligen känner för.
Får se hur det blir helt enkelt! 🤔
Alice :)
Men hos oss bestämde uppfödaren att katterna skulle heta Ulmo och Yavanna i stamtavlan, hos oss heter de Link och Zelda. Så jag tänker att uppfödaren kan väl kanske välja stamnamn och du ger ett annat namn så blir båda nöjda? :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#23 xD haha, och så har du en låt till namnet också: http://youtu.be/ZTDyi1Xq2Mk
#25: Min kompis hund heter Aina, passar perfekt för henne eftersom att hon far fram som ett tok :-)

Vad blev det för namn? :) Min hanvalp heter Aiko i stamtavlan, tydligen ett japansk kvinnonamn som betyder kärleksbarn eller älskat barn :P
Är också nyfiken! :)
Det blev Allra! Valparna reggades i SKK igår så hon hade alltså redan bestämt sig haha. Men jag kommer nog kalla henne antingen Aila (ganska likt Allra ju ändå) eller något annat :)
#27 Aiko är ju gulligt ändå. Kommer du kalla honom något annat? :)
Haha, jag fick inte ens frågan, har också en A-tik! Men det blev bra, Alizza, och vi valde att behålla det eftersom min sambo och jag inte kunde komma överens om något namn ändå, och Alizza tyckte vi båda var rätt fint. :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Din uppfödare kanske inte hade tanken att hunden behövde heta det hemma heller? Men i slutändan väljer man ju ändå själv vad man vill kalla hunden tycker jag. Alizza var ju ändå fint! 😃 Tycker ju om Allra men som sagt, lite "obekvämt" att uttala och särskilt nu när jag har tandställning med båge i gommen (R:et blir lite konstigt).

#29 Jag kommer kalla honom för någonting annat. Just nu lutar det åt Tjack men det kanske ändras när han väl är här!
Oops var nog lite oklar med att jag tyckte Allra blev bra. Idag fick jag veta vilken valp jag ska få och hon heter Alfa i stamtavlan! Men det gör mig inget, det är lite lättare att uttala. Har dock fortfarande ej bestämt mig för om jag ska kalla henne Alfa till vardags eller ej. Men är riktigt nöjd då jag fick den valp jag spanat in mest. På fredag hämtas hon :D
#32 Tjack var ju roligt, ska han bli narkotikahund? "Tjack sök" 😂