Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1587 ggr
Gollums Fru
0

Det värsta hundhysset

Vilket är det värsta hysset din hund någonsin gjort? Min hund åt upp min nuvarande pojlväns skor på nån av de första dejterna och fyfan vad jag skämdes. Sagan slutade bra ändå och idag är de bästisar :D

Jasa nej saja!

Leviosa
0

Våran valp brukar "locka" ner oss från säng/soffa genom att kissa/ta något han inte får/annat, och passar sen på att ta våran plats. ;) Nog för att han kanske inte tänker så långt som att "locka bort oss" men ändå, det slår aldrig fel. 😂

Catta-
0

När hon kom in i en period att mina fd kollegors skor på jobbet var väldigt goda….

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fisherling
0

Benji brukar mest gå och plocka papper ur papperskorgen…

Men en gång när vi lämnade båda hundarna ensamma hemma så kom vi hem till halvt uppätna is-skydd i gummi med dubbar som man drar på skorna när det är halt. Antagligen hade Benji plockat upp dem från golvet och burit runt på dem, men då hade Tinja trott att de var leksaker….. Var livrädd att hon hade fått i sig allt men som tur var hittade jag alla dubbarna :P

LinaK
0

Sigge: Hoppat upp på matsalsbordet och tuggat sönder juldekoration (stora kottar) Detta var nu i julas och han har aldrig någonsin tuggat sönder något här i hemmet innan. Vet inte varför dom kottarna var så roliga. Sen har han ju i och för sig hoppat upp på samma bord innan och slukat kattmat. Trodde det var något fel på katten som åt så mycket.

Algot: Har väl inte direkt gjort några hyss mer än att han är galen i papper och sliter gärna sönder papper och servetter så fort han får chansen. Han är en väldigt lugn hund så hyss har han direkt aldrig gjort, inte ens som valp.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zadeira
0

Någon av de första gångerna min daghund var hemma hos min pojkvän åt han upp en del av köksgolvet. Tuggade alltså i sig plastmattan i en hyreslägenhet. Min pojkvän var INTE glad och vi väntar med fasa på att hyresvärden ska tvinga oss betala om han flyttar. Det tog lång tid innan killen litade hunden igen och vägrade väldigt lång tid efter lämna hunden utan uppsikt ens när man gick på toa.

Numera är de värsta hyssen han gör är att leta upp strumpor. Oavsett var han är. I tvättpåsar, på klädhögar, i lådor. Han kommer alltid med en strumpa i munnen. Det roliga är att han alltid kommer och ska visa upp sitt fynd, trots att han vet att han inte får ta strumpor och att han inte får behålla dem.

peafie
3

Min hund smet in en gång på toaletten efter att en av våra gäster hade använt den och kom utspringande med gästens använda tampong… det var ruskigt pinsamt.

Bloggen     ○    Instagram

LinaK
0

På tal om hyss minns jag våran border collie vi hade när jag var yngre och bodde hemma. Han var unghund och mamma hade börjat lämna honom ensam, jag och en kompis kommer hem från skolan. Hunden har varit uppe på diskbänken och vräkit i sig ett helt frolicpaket (hade ju kunnat gå illa, men hunden var mätt och nöjd)

Sen skulle vi gå in på min brors rum och spela tv-spel, då hade han brytit sig in där och slitit upp ALL stoppning i en bäddsoffa som stod där. Var stoppning överallt! Vi städade upp och skulle då starta tv-spelet, då har hunden bitit av ena tv-spelskontrollen 😃Han måste ha legat och naggat på sladden, för det var så fint avbitet. Den hunden var lättsåld då kan jag säga 😇

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Herveaux
2

Pitcher: Glömske husse lämnade sin matlåda på diskbänken så att maten skulle få svalna innan han ställde in den i kylen.
Pitcher tackade så mycket för ett extra kvällsmål.
Husse förstod inte hur det hade gått till, matlådan stod ju längst in mot väggen, matte påminde då om att vi har en stor vovve med en lång näsa och en väldigt god aptit.
…om husse har gjort om den missen? Japp, 3ggr so far… 🥵

Pitcher försöker även med att lura bort oss från mat eller bästa platsen i soffan genom att ställa sig och spana och morra/skälla i fönstret med hopp om att vi ska komma och kolla vad som står på ute.
Om Pitcher bara visste hur enkelt det är att tyda honom när det är falskt alarm. 😂

// Harley

Gollums Fru
0

#6 Haha ahmen shit vad pinsamt! Det blir många roliga historier såhär i efterhand dock :) #5 Min hund har gnagt lite på väggen i min hyreslähenhet, så jag väntar med samma fasa på vad hyresvärden ska säga när jag flyttar.

Jasa nej saja!

[linda1989]
0

Gnagt på väggar i nya lägenheten som lär så betalas sedan här med. Och gnagt på soffan på tre ställen så att stoppningen kommit ut. Bitit sönder en ny kudde med all stoppning utanför.

Achatina
0

Hundar som äter mensfläckiga trosor (och fiskar upp bindor ur papperskorgen i badrummet)… Min klasskompis har tonårsdöttrar som lägger sina underkläder över hela huset. Hunden tar tillfället i akt och sliter sönder dem förstås. Gott ju! Klasskompisen berättade att han hängde trosorna på ytterdörren när tonårsdottern kom hem med en kompis i släptåg. Tror det det blev bättre med trosstöket därefter.

Eller när hunden äter upp någon annans skor.. Det är ju riktigt awkward.

[Clifford5sos]
0

Min hund rev ner grannens soptunna och åt upp massa äckliga grejer. En gång rymde hon till grannens spets hane och ville få ett litet "one night stand" med grannhunden :-S Såklart slutade det bra då han var kastrerad :-) En gång var hon i grannens gödselstack och åt gödsel, grannen blev väldigt arg eftersom att han var rädd att hon skulle skrämma hans kossor, fast hon var en liten lurvtuss på 3 kg… Min hund jag har nu har jagat grannkatten då katten satt bredvid vårat garage, det slutade som tur var bra för både katt och hund :-)

hemul
0

Vet inte om det var det värsta, men det jag blev mest arg på mig själv för. Skulle på fin fest, en valborg faktiskt, och hade köpt ett par blå pumps. Saken är att mina fötter aldrig har gillat finskor och inte klack heller. Men de här funkade och hade inte så hög klack. På valborg var jag ute  en sväng på eftermiddan och jycken passade på att tugga sönder ena skon. Hade lämnat dem framme. Hinner precis till skoaffären innan de stänger och köper ett par till, det sista de har. När jag kommer hem på natten, inte helt nykter, sparkar jag bara av mig skorna, går ut med hunden och stupar i säng. Gissa vad han gjort när jag vaknar? Jo, ätit upp en sko till och givetvis samma som förra gången. Så där satt jag med två vänsterskor. Det var de enda någotsånär sköna finskor jag haft i hela mitt liv.  Fick ha dem en gång ivf.😕

lisa90
0

Min ena hund lyfte på benet mot mormors soffa och tuggade sönder hörnen på alla mammas finkuddar… 

Den andra hundens värsta hyss är när min bror passade honom, och en xboxsladd blev söndertuggad. Inte så kul såklart, men den kunde jag lätt ersätta för 90 kr. Hund nummer ett var mycket värre!

Dexterr
0

Eli: rev sönder tapeter i hallen. Som tur va så skulle vi ändå renovera där :) Dexter: kissade på min brors flickvän när hon kom till mina föräldrar för första gången…

Lexie82
0

Det här är visserligen inte hundhyss, utan katthyss..
Jag hade fått en kasse med flera små påsar fryst älgfärs i från min far. Jag hämtade den kasse i samma veva som jag hämtade upp pizza åt hela familjen, så när jag kom hem ställde jag kassen i kylen med tanken att stuva in köttfärsen i frysen efter att jag ätit. Det glömde jag så klart bort..

När jag kom hem efter jobbet dagen efter hade mina två katter lyckats öppna kylskåpet.. Det såg ut som att någon hade blivit styckmördad i mitt kök. Stora blodfläckar överallt, men väldigt mätta och nöjda katter!

panini
0

Kenzo har bajsat i en väns säng, kissat på mormors matkassar och möbler, kissat i min syster och hennes pojkväns säng, rivit upp ett stort hål i min plastmatta på rummet och gnagt på "vägg skåp" (och vi bor i hyres 🤓), ätit upp katternas mat och även våran mat ett flertal gånger och dragit ut bindor ur papperskorgen på toaletten så där har vi satt upp en grind.

Sixten dock kan jag inte komma på en enda grej 😂

Gia91an
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min JRT öppnade igår frysen och serverade sig en rådjursklöv. 😒 Tyckte hon kunde stängt frysen efter sig igen iaf! Jättenöjd var hon….