Stafforsdshire bullterrier
Hej! Jag och min sambo har en staffordshire bullterrier, vi adopterade honom sommaren 2015. Han är en hund som kan dra väldigt mycket och rycker till ibland, han är väldigt stark dvs. Vi har haft en sele och två olika koppel som han har haft sönder, så jag undrar om nån har nått tips för vad man ska ha för koppel / sele som håller! De senaste kopplet han hade sönder var ett läderkoppel som vi trodde skulle hålla. Så skulle va jätte snällt om ni kom med tips :)
Har ni testat att ha en sele där man kan koppla fast framtill?
Jag hade tidigare en sån sele från Metizo som funkade suveränt på min hund. :)
http://www.metizodezign.se/
Den selen höll för min 89kg:s hund, så hoppas den håller för er skrot också.
Lite OT men,
hur tränar ni honom för att han inte ska dra i kopplet?
// Harley
En sele med knäppe fram till kan vara en bra idé, hunden blir inte alls lika stark med det. En sådan sele ska inte användas i längden pågrund av att det blir felbelastning för hunden, och till slut kommer hunden ändå dra oavbrutet. Tuggar han sönder kopplet längs fram så finns det kedjeförlängning till vanliga koppel så ni slipper att hunden tuggar sönder det. Det går ju även att kombinera med stöttåliga koppel, tror att vgw har ett koppel som expanderar sig vid drag. Om det skulle vara ett alternativ för er.
Men som sagt, selen ska ni ha ihop med att ni tränar och inte som långtidslösning. 🙂
Edit: Såg att du är ny på sajten, välkommen! 😃
"Där kunskap slutar, tar våldet vid"
Min blogg nouw.com/fyratassar