Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 988 ggr
taylor__lambert
2

Pälsen döljer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Otroligt hur mycket pälsen döljer hundens utseende ibland. Jag har känt att Micke har gått ned i vikt på vågen, men jag har inte sett någon förändring. Sist vi vägde honom var för tre veckor sedan, då 16.3kg, för ca 6mån sen låg han på 19.3kg. Stor skillnad och nu när pälsen är borta så kan jag SE det.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[Forest]
0

Oja pälsen döljer mycket. Innan jag klippte ner hundarna i sin vårfrulla så tyckte man att ena såg rundare ut men inte enligt vågen. Det är bra o väga hundarna för ha lite koll på vad dom väger. Har du bantat din hund? Stor viktnedgång.

taylor__lambert
0

Ja, har bantat honom flera gånger i hans liv. Han går väldigt lätt upp i vikt och har hänt att han hamnat på 20kg någon gång innan. Blir ju tyvärr så med kastrerad hund :/ Nu gick han upp då han blev sjuk Augusti-December, vilket även var när jag började byta foder på han pga att utesluta allergi, så då gick han upp när foderexperiment började. Jag tror nog att ena stora förändringen skedde mellan December/Januari - Februari då vi även simmade i bassäng och han blev frisk. Nu senaste veckorna har han gått ned en del då han blev sjuk. Nu hoppas jag dock kunne bibehålla denna vikt, målet är ju minst 16kg, har inte vägt honom nu på någon vecka eller så, sen är det fritt fram att bygga muskler, även om jag märker att han fått lite mer redan nu

[Forest]
0

såg inte bilderna på grabben innan :P han ser verkligen smäker ut :)

taylor__lambert
0

#3 tack, tycker själv att han ser galet läcker ut, han har nog aldrig sett så bra ut innan!