Betalning till valpvakt
Hej!
Jag ska den här veckan ta hjälp av en tjej som ska passa min 6 månaders valp, då jag ska flytta och har mycket att fixa.
Hon kommer ungefär att passa honom 4 timmar åt gången. Vad brukar ni ge i timlön? Så svårt att veta vad som känns okej.
Första gången hon passade honom var mellan kl 17-02, och då avtalade vi att hon skulle få 400 kr, men hon hade tyckt att det var så roligt och givande att hon vägrade att ta emot betalningen.
Jag tar 50 kr per dag för min regelbundna daghund, och han är här 8-9 timmar så det är ju ingen timlön att prata om. Jag vet att jag tar mycket mindre än snittet, här kan dagspriser ligga mellan 100-200 kr/dag. Tror att de flesta tar betalt per dag och inte timlön.
Jag tycker 400 spänn för 9 timmar låter mycket, det blir ju ett snittpris på 44 kr när en dagisplats i snitt (här) kostar 14 kr i timmen . Sen är det kanske mer värt med privat dagmatte/passning som kan anpassas och då kan man kanske betala mer.
Som #1 skriver tror jag det är mycket vanligare att ta betalt per dag :)
Jag tar 90/dag eller 1500kr för heltid en månad. Men om valpen inte är rumsren och mer "jobb" än mina egna hundar, så hade jag nog velat ha lite mer :)