Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 790 ggr
evelili
0

Betalning till valpvakt

Hej!

Jag ska den här veckan ta hjälp av en tjej som ska passa min 6 månaders valp, då jag ska flytta och har mycket att fixa. 

Hon kommer ungefär att passa honom 4 timmar åt gången. Vad brukar ni ge i timlön? Så svårt att veta vad som känns okej. 

Första gången hon passade honom var mellan kl 17-02, och då avtalade vi att hon skulle få 400 kr, men hon hade tyckt att det var så roligt och givande att hon vägrade att ta emot betalningen.

Zadeira
1

Jag tar 50 kr per dag för min regelbundna daghund, och han är här 8-9 timmar så det är ju ingen timlön att prata om.  Jag vet att jag tar mycket mindre än snittet, här kan dagspriser ligga mellan 100-200 kr/dag. Tror att de flesta tar betalt per dag och inte timlön.

Jag tycker 400 spänn för 9 timmar låter mycket, det blir ju ett snittpris på 44 kr när en dagisplats i snitt (här) kostar 14 kr i timmen . Sen är det kanske mer värt med privat dagmatte/passning som kan anpassas och då kan man kanske betala mer.

lisa90
1

Som #1 skriver tror jag det är mycket vanligare att ta betalt per dag :) 

Jag tar 90/dag eller 1500kr för heltid en månad. Men om valpen inte är rumsren och mer "jobb" än mina egna hundar, så hade jag nog velat ha lite mer :)