Mush så dyrt!
Jag har två kräsna hundar här hemma som inte alls är förtjusta i att äta torrfoder, matvägrar ständigt vilket börjar bli jobbigt och det spelar ingen roll om jag blandar i något gott. Kan tillägga att de nästan dagligen får råa köttiga ben men det kan de ju inte klara sig på att bara äta det för oftast blir det att de nästan bara lever på det eftersom de ratar torrfodret. Att barfa går tyvärr bort då jag inte har tillgång till någon stor frys eller ställen där jag kan få tag i kött till lämpligt pris.
Har provat voh förut men tycker inte att det funkat nå bra. Jag skulle vilja testa mush barf åt dem men det blir väldigt dyrt när man har två hundar som tillsammans väger ca 45 kg. 40 korvar skulle förmodligen räcka i ca 20 dagar, alltså 20 dagars mat för över 1200 kr, känns som ett rån! kanske lätt att betala för dem som har ett välbetalt arbete men dock inte för mig som varit arbetslös i två månader och fått levt på undansparad lön. Arbetet jag förhoppningsvis kommer få är bara på 50% pga sjukdom och vet inte om jag kommer få någon ersättning för den andra hälften.
Finns det någon här som kör på mush? någon med stor hund kanske? Har det funkat bra ? Har ni några andra förslag på färskt?
Ibland har granngården kampanj på just mush, håll ögonen på dom! 🙂
Mush är ju just BARF medan andra märken är färskfoder,
spontan tanke till varför det kanske är dyrare. 🙂
Kärlek, ärlighet & respekt.
Pondus?
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Om båda dina hundar äter 2% av sin kroppsvikt per dag blir priset 1260kr/månad om du köper Vaisto korvar. Men ja, det är mycket. Köttkross korvar är generellt sätt billigare än helfoder. Du skulle kunna barfa på det sättet, köpa olika korvar och komplettera med lever och benmjöl för att få ned kostnaden. Jag för egna blandningar baserat på köttkross som jag varierar med Mush vaisto.
Jag slår ett slag för Fodax! Jag är verkligen nöjd med det och Lexus verkligen älskar det. Bra pris är det också.
Ja jag vill ju helst ha Mush eftersom att det är just barf och inte ett färskfoder men men. Vet inte om jag kan få tag på varken fodax eller pondus här där jag bor, alternativen har varit Mush emso eller voh då jag bor på landet och beställer från nätet. Ska hålla koll på granngården :-) #4 Jag brukar aldrig räkna med procent utan mer på ögonmått och mina hundar äter 500g om dagen vilket kommer bli 20 kg på 20 dagar. Var får du tag i köttkross?
Priima?
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag fick faktiskt ett SMS ifrån Granngården idag om 10% rabatt. Tror att det var på hela sortimentet. Gällde till maj någon gång. Jag raderade smset då jag själv inte ska handla där, så mer vet jag inte. Ring och fråga om det låter intressant!
#7 Går tyvärr inte att beställa hem från nätet. #8 Är ju en bit att åka till granngården med, aja får se hur jag gör. Har nog inget annat val än att beställa från nätet och bli ruinerad i slutändan känns det som haha.