Priima färskfoder
Hej! Är det någon som har erfarenhet av eller åsikter om Priima färskfoder? Min hund äter VoH Active Fullfor nu men jag har varit sugen på att testa något annat ett tag eftersom han inte verkar tycka att det är överdrivet gott och vi behöver få upp honom lite i vikt för att kunna bygga muskler. Jag har kollat runt bland nätbutikerna men inte sett överdrivet många märken som ser ut att ha stora förpackningar? Om jag blir tvungen att köpa 500 grams korvar kommer jag bli ruinerad haha :-) Har även kollat lite på Sund hundmat och Pondus men inte riktigt hunnit bilda mig någon uppfattning om dem ännu.
Jag har inte egen erfarenhet men min kompis har det till sina welshterriers och är väldigt nöjd. Tror dock att de lätt går upp av det men det beror väl också på hur mycket man aktiverar hunden fysiskt :-) .
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tack för svar! Vi går regelbundet hos fysio och nu sist sa hon att han har svårt att bygga muskler eftersom att han inte har så mycket fettreserver att ta av :-/
Jag kör själv på Pondus när jag av någon anledning inte kan barfa. Om jag inte kunde välja den skulle jag väldigt gärna prova Priima NK, tycker att det låter riktigt bra även om jag inte har provat den själv :)
Vi kör Priima till hela våra flock och även valparna och det funkar jättebra :) Vi ger de gröna korvarna, utan kolhydrater, och de rekommenderar jag starkt. Var bor du? De har sin fabrik i Örby, utanför Kinna/Skene i Mark, och vi köper alltid där. Vi köper lådor med tjugo kilo i varje och ger 16,50:- per kilo, utan mängdrabatten som kommer vid köp av tio lådor.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#4 Ger ni då vegetabiler bredvid? 😎
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#5 Nä? Varför skulle vi?
Har det nu, och är nöjd än så länge :D
Köper 1 kgs korvar i kartong.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Läste bara på deras sida, att den gröna "korven" inte har vegetabiler i sig och är ett kompletteringsfoder, så var nyfiken 🙂 Kanske uppfattar jag det fel?🤔
Instagram
#8 Det innehåller inga kolhydrater, enbart kött och fett. Vet inte varför det står att det är kompletteringsfoder men vi ger dem enbart det (plus råa märgben och dylikt ibland)
#8 Det är helfoder. Men de anser att det inte är det pga att det inte är spannmål i
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 Det är väl mer att de behöver akta sig lite för rabiata hundfolk om de skriver att det är helfoder utan spannmål 😛
Jaha, trodde hundar hade bra av lite vegetabiler 🤔 Man lär något nytt varje dag😉
Instagram
Hundar, precis som människor, behöver inte kolhydrater :)
Ok tack! Såg du skrev att du köpte direkt från fabriken, är det något alla får göra eller ska man typ mejla dom?
Instagram
De har fabriksförsäljning så det är bara att komma dit när de har öppet :)
Vart ser man öppetider då? :D
Instagram
Hittar dem ingenstans men ska leta fram dem, har dem någonstans här hemma :)
#18 tack snälla 😍
Instagram
Vanligtvis 9-15 alla vardagar men åker man långt så är det bra att ringa innan :)
#20 ok tack så mycket! 😃
Instagram
Tack för svaren allihopa! Låter som att jag borde testa Priima :-) Bor tyvärr inte i närheten av fabriken men har en hundaffär här i stan som beställer hem partier som man kan få vara med på :-)