Valptand som inte lossnar...
Dundee har en valptand som inte ännu lossnat. När borde man åka till veterinären och dra bort den om den inte lossnar av sig själv? Han är snart 6 månader. Inte världens bästa bil, det är inte lätt att fota en galen kelpie valp :).
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Ingen panik än. lek, kampa lite, vicka lite på den dagligen - förhoppningsvis släpper den är nya tanden kommit längre ner 🙂
Felicia hade också så, så vi var tvungna att besöka veterinär när hon var 7 månader. Den satt som berg, det var till och med svårt att få ut den där.
#2 Måste dem tappa valptänderna då? Vad händer om tanden blir sittandes kvar liksom?
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Min hade den kvar när den permanenta tanden kvar och veterinären sa att jag inte behövde oroa mej förrän hon var ett år, och då var den borta!
#3 Ja, den började liksom påverka resterande av tandraden. Annars hade den fått sitta.
#5 ah ok.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Han har fått tugga ben nästan varge dag och lekt mycket men den vägrar lossna :/ så blir troligen att ringa och boka tid till vet snart.
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Min hade likadant så han fick åka in och dra 4 stycken. Iom att valptänderna inte tappats så har han fått ett bettfel, förhoppningsvis så rättar de till sig själv men annars måste de dra en permanent tand också 😕
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Är den inte ens lös?
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography