Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1585 ggr
Candy123
0

Valptand som inte lossnar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dundee har en valptand som inte ännu lossnat. När borde man åka till veterinären och dra bort den om den inte lossnar av sig själv? Han är snart 6 månader. Inte världens bästa bil, det är inte lätt att fota en galen kelpie valp :).

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

russin
0

Ingen panik än. lek, kampa lite, vicka lite på den dagligen - förhoppningsvis släpper den är nya tanden kommit längre ner 🙂

Lia
0

Felicia hade också så, så vi var tvungna att besöka veterinär när hon var 7 månader. Den satt som berg, det var till och med svårt att få ut den där.

Tjeja
0

#2 Måste dem tappa valptänderna då? Vad händer om tanden blir sittandes kvar liksom?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornlady
0

Min hade den kvar när den permanenta tanden kvar och veterinären sa att jag inte behövde oroa mej förrän hon var ett år, och då var den borta!

Lia
0

#3 Ja, den började liksom påverka resterande av tandraden. Annars hade den fått sitta.

Tjeja
0

#5 ah ok.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Candy123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han har fått tugga ben nästan varge dag och lekt mycket men den vägrar lossna :/ så blir troligen att ringa och boka tid till vet snart.

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

alltidnordin
0

Min hade likadant så han fick åka in och dra 4 stycken. Iom att valptänderna inte tappats så har han fått ett bettfel, förhoppningsvis så rättar de till sig själv men annars måste de dra en permanent tand också 😕

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

CayKantos
0

Är den inte ens lös?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography