grand danois!!
Hon är ju så vacker Fanny!

tack kerstin 
har inte sett några grandisar på forumena.. verka vara torka på dom, nästan lika tomt som på töntbullar 
Skoj att vara lite ensamma om två så fina hundar.
Så tråkigt att jag inte har Xindy kvar :( Hon och Fanny var ju nästan jämngamla också :) Skickar i alla fall med en bild på storalilla gumman
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jag smälter när jag ser grandisar, de e ju så vaaaackra :D riktig ståtlig den där xindy, synd att vi aldrig hann träffas..
va nyss ute med fanny, hade henne lös, efter 15 minuter började hon springa som en dressyr häst så jag förstod att det var kallt om tassarna, så hon sprang före mig hem o stod vid dörren som en liten ängel..haha
bifogar en bild på fannys kompis kajsa som är sååå fin
Ja, dom är ju sååå vackra! De där va ju ännu en ståtlig dam. Mmm de var verkligen tråkigt att vi inte fick tillfälle att styra upp något sånt :(
Häromdan när jag och Eros var ute så mötte vi en svart GD. Eros blev helt till sig.. Han skällde som en liten valp, pep o gnällde och skulle dit! Han trodde väl att det var hans gamla kompis, stackarn.
Väldigt vackra hundar. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

oh, jag e så himla sugen på en till, men vet inte omjag klarar av två fullvuxna grandisar på promenad dessväre..
sover ni alla?
Inte jag, än i alla fall. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

när hinner du sova alex?
GD är ju sååå otroligt vackra att titta på… o säkert jätte mysiga att umgås med… =)
Haha jag sover på tangentbordet ett par minuter mellan jag skriver. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hallo där! Jättesnygga hundar men deras mattar kommer se ut som fågelholkar för att dom inte sover nått ;)
Ja två stycken ensam skulle jag då inte klara.. Får bli när man bor i hus på landet ;)

ja, då har man ju möjligehten att ha dem lösa på gården..
Otroligt vackra hundar, min Emma som är 17 tjatade förrut att vi skulle köpa en riktig hund och då menade hon en kalv 
Haha ja små är dom inte direkt.. Xindy var 92 cm redan som 1-åring..
Hur stor är Fanny nu förresten?
Ståtliga….storlek kalv *S*
I början tyckte jag Xindy var enorm.. Men efter ett tag när alla sa "ooo va stor hon är!, tänkte jag "va? är hon? nää.." Man blir så van så man tänker inte på det.
Jag är så kort så det skulle se skitroligt ut om jag kom och gick med en (1.57) *S*
Haha! Jag är också - 1,60
Haha!!! Då vart det ju enu roligare….tänkte jag skulle stöta på Bonnie-lee nån dag så jag får stå nära en kalv 

lotta- vi kanske ska byta hund för en dag.. hehe
Ja usch.. Bäst när dom ruskar på sig, så allt dregel flyger..
Det kan vi ju göra så slipper jag en skällande papillon ett tag också för jag ju ha en kalv en dag :D Men jag tror jag skulle få problem med barnen då…skulle bli ett j-vla tjat, tro mig 

eros… huuuaa..lär torka av väggarna, speglar o fönster ofta.. annars ser det ut som ett krig här..

visst ja, de e ju ganska ettriga av sig, har haft två st när jag bodde hemma.. alla hundar har sina för o nackdelar..
haha.. lyssna på barnen, de har alldeles rätt, en riktig hund är en kalv 
Jaa de är väl den enda fördelen med att jag inte har kvar Xindy, INGET dregel! ;) Fast dom där miljonerna med små, svarta, stickiga hundhår är också rätt sköna å slippa.. Och för att inte tala om de enorma högarna man fick plocka.. 

hahahahaha
ibland lär jag ta två påsar haha, o stråna fastnar tametusan överallt..!! men det finns fler fördelar än nackdelar.. känner mig trygg när jag är ute sena kvällsprommisar, skön kudde i sängen ;) o ibland lär jag erkänna att det är lite kul när folka stannar en på gatan o är fascinerande.. fast inte jämt :/
Jo tack, jag hittar fortfarande lite strån kvar här o där..
Men som du säger, allt de där vägs ju upp av att det är så otroligt charmiga! Man kan ju inte bli irriterad när de kommer en stor luns o lägger huvudet på axeln :)
Använd sopsäck istället *S*

en gång använde jag en systemkasse när hon var dålig i magen… haha, så snabbt har jag nog aldrig plockat bajs, skyndade mig så att grannarna inte skulle se…
I början var hon dålig i magen och de gick ju liksom knappt att ta upp det.. Försökte också med en Ica-kasse o de va bland de värsta jag vart med om haha
Med båda händerna eller? *S*

eros… haha, visst är det hemskt!
hur var xindy till psyket? var hon fortfarande valpig?
Lotta: De där är något som jag helst undviker att tänka tillbaka på..
Bonnie: Ja. Hon var väldligt sällskapssjuk, kelig och mån om att vara till lags. Väldigt klumpig och lite trögfattad haha. Ville gärna leka o busa, både med oss och med Eros. Jag blev ganska rädd första gången hon hoppade upp på mig.. Var ute med henne själv och hon hoppade helt enkelt upp på mig bakifrån, blev förvånad att jag lyckades stå kvar på benen ;)
Hon är ju så fin Fanny, bubbelbilden var mysig!
Hej hej, jag är ny här på forumet och började GENAST leta efter GD.
Jag har 2 GD pojkar själv. En tigrerad hane på 16 månader och en svart hane på 18 månader!
Välkommen hit!
Har du inga bilder på dina hundar? GD är ju så otroligt ståtliga. Och bonnie_lees fanny är otroligt vacker.
Ståtliga killar. Särskilt den svarte.
Oh, jag älskar ju GD's och svarta är favoriten!
Hallå GD-vänner, den här tråden måste vi hålla vid liv… Texas min lill-kille som blir tre år på fredag.

Gud vad han är ståtlig! :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Japp, världens snyggaste typ men tyvärr delar inte alla (domare) min uppfattning, he he
Han är hur skön som helst. Kan du inte lägga in lite mer bilder?
Den där bilden på Texas är ju bara så läcker tycker jag! =)
(Det är för övrigt jag som sköter om GD Databasen, därav har jag sett bilden innan ;) )
Här är Eros och Xindy. Efter mycket sjå blev de med i bild samtidigt, dock inte världens bästa bilder ;)
#48 Jag har lite problem med tekniken (har ny dator på gång) så det tar sån tid att lägga in bilder m m men på hemsidan http://www.gdtexas.se finns bilder och en galleriflik som länkar till Pixbox-album jag håller på och lägger upp… Där finns fler att titta på.
#49 Jamen då känner vi ju nästan varann
äsch, vad vet dommare då? :P jag och alla andra vet ju att texas är skit snygg!
De är störtsköna. Gå in och titta på hemsidan, så får ni se härliga bilder som gör att man blir "go o gla" i hjärtat.
Den som håller i kameran lyckas verkligen med konststycket att fota hundar. Ibland ser de inte kloka ut! (sagt med ett stort leende på läpparna)
älska denna ras liksom ^^ fina fina fina suuuper fina :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Hihi, det är ju det jag säger. Ibland ser de inte kloka ut, men så underbart fina och charmiga. Sitter återigen med ett fånleende på läpparna!
*fniss* Han ser ju så gosig ut!
*asg* han ser inte klok ut!! Men vilket härligt kort!

# 62 ja den sötnosen har jag sett. Härliga teckningar. Mer kort, tack!
#62 En riktig liten sötis, merlevovvarna är ju lite speciella. Var kommer han ifrån?
Åsså en till till Kerstin, för han kan vara söt också.
Texas tar alltid närmsta sko när någon kommer in genom dörren, har även börjat med det när han själv varit ute och kommer in. Det ligger alltid skor överallt. Har hittat min i badkaret några gånger, han dricker nämligen vatten från kranen där så när han är törstig går han dit och ställer sig och väntar på att någon ska vrida på kranen… (Givetvis har han alltid färskt vatten i skålen också men föredrar rinnande).
Hihi! det är klart att ska man gå in i badrummet för att dricka så måste man ju göra sig av med skon först!
Finns det ingen husse eller matte som vrålar ¤%1-; hund ibland?
Det är vår vardag men visst, är man stressad kan det vara lite irriterande men han hjälper till att leta så då kan man inte vara arg. Det är betydligt värre med dregel i gästernas…
Jag tror jag har blivit alldeles kär i GD. Verkar vara helt underbara hundar. Äsch vad är lite dreggel i gästernas skor?
Ja jag VET iaf att jag är helkär i GD. Men jag vet inte, skulle kanske inte passa mig? Och vissa säger ju att de inte är bra att ha GD i lägenhet.. men min 2:a är ju rätt stor.
Dock kommer ju de isf bli min andra hund.. de är ju om sisådär 100 år (ecko ska leva sålänge;))

Sicka läckra härliga djur dessa GD är!
Jag har alltid sagt sedan jag var liten "när jag blir stor så ska jag ha en Bassethound och en GD"….jaja, nu sitter jag med en blandis, doch inte mellan basset och GD….undra hur det skulle se ut *ASG* (Hemska tanke) =)
Har alltid velat haft en Harlekin eller en Blå GD.
Stora mäktiga muskulösa härliga "kalvar". =)
*dregglar*
jag vill ha en harlekin eller merle:) såååå vackra!
Lisette, kan vi inte använda min o Lottas kidnappningsplan? Den kanske fungerar denna gång?
#68 Jag bor i lägenhet och det fungerar utmärkt, spelar ingen roll hur stort det är för de är där du är. Förra året hade jag en 2:a som jag delade med tre GD:s och då blir möbler liksom överflödiga. Vardagsrummet bestod av en 2-sitssoffa (min) och en 105 cm bred säng + stor biabädd (hundarnas), matbord och TV. Sovrummet min säng och hundarnas utdragbara köksoffa. Det viktiga är att de har möjlighet sträcka ut utomhus.
#69 Tyckte jag sett honom tidigare, då förstår jag.
#70 Såg en bild på en GD/Tax-blandning för jättelänge sedan, tror det var i England. GD-kropp med taxben, nosen var något smalare också, inte var det vackert direkt.
#73 Ni är hjärtligt välkomna att försöka men ha inga förväntningar för Texas han följer inte med någon, det blir liksom tvärnit. Det hjälper inte med köttbullar eller leverpastej, det är tvärstopp. Vi har försökt! Iofs, tik som höglöper har vi inte testat. Kan nog finnas en liten chans/risk att det skulle kunna fungera.

vår granne och nära vän kommer få hem en GD-valp om några veckor =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~