Vett och etikett
För någon vecka sen gick jag på bussen med min hund och går förbi en mamma med barn i barnvagn på kanske två år. När min hund går förbi henne lägger mamman handen på min hund och klappar honom i farten. Tänk om han blivit rädd och huggit människan? Han hade bakdelen mot henne. Varför lär hon sitt barn att det är okej att klappa utan att fråga?
Och varför kan jag aldrig säga ifrån? I så fall hade jag ju förhoppningsvis sluppit fundera på detta.. :p
Du skulle gått fram och klappat hennes barn utan att fråga… 😃
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Vissa människor saknar självbevarelsedrift.
Ååh, ja! Det är ju klart att det är okej! Barn och djur är till för allmänheten :P
Hennes mamma lärde sig nog inte "Du skall inte röra andras hundar." >:( De må ja säga att jag var lärd så snabbt som jag kunde gå! Bara bekantta hundar fick klappad det var 2 st på den tiden…
Den borde vara något av det första man lär sig. Jag minns när jag satt utanför matbutiken som barn bredvid en labrador. Jag fick skäll av en dam som sa att man inte sla klappa okända hundar. Detta var då min grannes hund som jag sällskapade. Men jag förstår tanten bättre idag, för man kan ju aldrig veta.. Man bör lära sig att det finns aggressiva, rädda, och glada hundar och att man vet inte hur det är förren man frågat ägaren.. Det är ju lite som alla som vill att hundarna ska hälsa. En hade en liten hund och det var en hane och jag sa redan när personen började närma sig att jag är osäker på hur min hund reagerar för han är dominant och han är en hane. Jag menade på att jag inte ville att de skulle hälsa. De hälsade… Den andra hunden stod på två ben och morrade och skällde åt min hund..
#1: Bra svar! 😃