*suck* jag blir så less på folk
idag så tog jag ut min Vincent för en promenad, och det var ett gäng yngre barn ute på gården och lekte, och de ville såklart busa lite med honom, eller ja, de tyckte att skrika och springa runt var att leka, vilket jag klart hade sagt ifrån att de inte skulle göra. och så var ju olyckan framme, och Vincent ryckte till och ett av barnen blev rädd och ramlade ikull på gruset som ligger kvar på asfalten, och såklart så kollade jag direkt så att han var ok och inte blödde, men han sa gång på gång, att han var ok
jag går min normala runda och går sen hem och sätter mej vid datorn, och kanske 10 minuter senare ringer det på min dörr, och där står pojken och hans väldigt arga mamma, som visar 8! små skrapmärken som sitter på en rad, och påstår att detta är hundbett, och att "betalar du inte så kommer vi ringa polisen och de skjuter din hund" jag tittar på henne väldigt förvånad och säger bara "tror du verkligen att ett hundbett ser ut så ? jag såg att din son ramlade på gruset, min hund rörde honom aldrig ens
och hon har då mage att kalla mej för lögnare och säger gång på gång "jag ringer polisen"
jag blir bara så less på folk, och att påstå att ens hund har bitit ett barn, och sen försöka pressa en på pengar, blir [svordom] illamående
You can't spell Bitchy without Itchy
Oj vad tråkigt! 😕
Usch vad jag hade blivit förbannad på denna människa 🤦♂️ Tänk om folk bara hade kunnat ha kontroll över deras ungar.
Betalar? Du kan hälsa henne att det är utpressning och är ett värre brott än vad ett hundbett är eftersom fängelse finns med i straffskalan. Så säg att hon gärna får ringa polisen, kan bli intressant att se hennes reaktion på att de inte skjuter hundar i parti och minut och att de istället funderar över hennes pengakrav.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jisses, folk alltså! 😟
Lär ungen att lyssna på vad man säger istället för att framstå som en idiot och kräva folk på pengar för din egen dumhet… *djup suck*
I fortsättningen kanske vilddjuren (läs "barnen") kan lämna dig och din hund ifred utomhus.
Förstår att blodet kokade när du skrev ditt inlägg TS, men svordomar är inte tillåtet, så jag censurerad din trådstart.
// Harley
Är man hundägare så får man se till att ha kort koppel på sin hund så den inte kan göra utfall som kan skräma andra. Vi har själva grannar med barn på gården/huset och våran ena hund anser barn är värda att skälla på och nyp kan hon säkert dela ut. Trots att man talat om att våra hundar inte vill bli klappade eller leka med dom så ringer dom på för klappa hundarna, är vi ute så kommer dom gärna för klappa dom. Så jag vet hur det är med barn :)
Men jag anser inte att mamman i detta fall har rätt, så jag håller helt med 3. :D Troligen kommer mamman varna andra för din hund så ha stenkoll tips är skaffa munkorg bara för visa att hunden inte kan bita andra en tanke :)

#5 självklart är han alltid! kopplad, men det hindrar inte honom från att skrämma barn genom att rycka till plötsligt
#5 Munkorg skulle kunna ses som ett erkännande från TS, om nu mamman tar kontakt med polisen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
7 Det kanske stämmer så långt tänkte inte jag. Men om hunden gör utfall trots det är av gläjde så är vissa inte så hundkunniga och tror hunden gör ett aggrisivt utfall. Tänkte mer att munkorgen kunde vara mer som ett säkrare sak att visa hunden kan inte bita. Det skulle väl behövas bevis på att det är hundbett, skrapsår och bett ser helt olika ut så där går ts helt fri.
Men fy, vilken människa :-(

för att klargöra, han gjorde inte ngt utfall, han ryckte till plötsligt och ett av barnen blev skrämd pga detta
jag äger en munkorg men det är endast för att förhindra att han äter saker vid tex skogspromenader (han äter allt han hittar)
men skulle aldrig använde det i annat syfte då folk genast kommer att tro att han är farlig eller aggressiv vilket han absolut inte är
Jag tolkar det du skriver som om du hade hunden kopplad, talade om för barnen hur de skulle bete sig för att få hälsa på hunden och att hunden ryckte till vilket skrämde en pojke som också ryckte till och ramlade. Inget utfall, ingen vild lek eller så, utan att barnet blev rädd av att din hund av någon anledning ryckte till. Har jag förstått det rätt?
Tyvärr står ju ord mot ord, men jag har svårt att tro att polisen ens skulle bemöda sig med ert fall. Det finns inget vittne, och inga skador mer än skrapsår. Att de skulle avliva en hund på de grunderna är nog extremt långsökt.

#11 du har uppfattat det rätt, skulle aldrig ha honom lös då det finns så många idioter i området tyvärr, och så är det koppeltvång av en anledning, speciellt om man har en hund som är rätt så jaktdriven, som jag tyvärr har
Oroa dig inte. Poliser slösar inga större resurser på sådana småsaker.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ts jag lider med dig! numera är det standard när folk vill hälsa att jag snabbt säger "han hoppar bits och siktar ner, kör gärna ner tungan i halsen på dig också". Om det är barn får dom inte hälsa. Då ryter jag ifrån lägger gärna till att han bits också. Sen förklarar jag för barnen när de står en bit bort att han byter tänder, att han är en valp osv….Är det andra hundar så har Felix noskvalster…. Det är nästan skrattretande att man måste "ljuga" för att vara ifred.
Skulle polisen vilja prata med dig (tror det mer är skrämskott från mammans sida) så berätta bara lugnt och sakligt vad som hänt.

nu har det nästan blivit dags att polisanmäla denna sjuka kvinna för förtal, för hon går runt och påstår att jag har en aggressiv hund som jag låter springa lös på gården och jaga barnen, som nu lett till att jag fått besök från min bovärd för att kolla huruvida det stämmer eller ej 😡
Men fy :-(
jag hade nog anmält henne. skulle anmält henne direkt när hon pressade dig på pengar dock. sjuk kvinna! snacka om att inte ha något liv när man orkar bry sig om sånt.
eller så hade jag gått fram till henne och sagt "skulle du inte anmäla? jag sitter och väntar på att polisen kommer någon gång…" :P
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Fy för sådana människor! Jag skulle bara vända ryggen och gå hem med min hund och strunta fullständigt i henne och försöka att hålla mig från att säga något fult tillbaka…
Usch… :'( Jag skulle nog anmäla det där utpressning och äre kränkande!