Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 3255 ggr
MoaE
1

Balansbollar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var på prova på balansboll i onsdags och märkte att min lilla tjej tyckte det var superkul! Det är ju dessutom fantastiskt bra träning. Så är det någon som har tips på var jag kan få tag på balansbollar för hund av olika slag? Peanutboll, äggboll, halvbollar osv… Obs! Inga pilatesbollar då dessa smäller om exempelvis en klo går igenom. Vill inte få en livrädd hund :)

taylor__lambert
0

Lidl hade i början av året minns jag billig peanut ball, men har inte sett den mer. Annars finns de på de flesta online shopper, men de är ju dyra! Iallafall peanutbollar.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

hemul
0

Är de massiva? Är det därför de inte kan få punka?

CayKantos
0

#2 Tjockare

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

hemul
0

OK. Jag vill ha en sån själv. Köpte en pilatesboll men är rädd för den. Törs inte ens pumpa den så hårt som det ska vara. 🤪

MoaE
0

#2 De är tjockare och står därför emot mer. Men skulle en klo gå igenom på dessa för hundar är det inte heller ballongeffekten. Luften pyser istället ut, finns små lagningslappar att köpa också. Går en klo igenom pilatesbollen smäller den som en ballong.

MoaE
0

#1 Ja jag såg det för sent tyvärr. Så surt! Men får nog vända mig till där jag var på kursen, det är värt att lägga pengar på då hon tyckte det var så otroligt kul. Och det är suverän träning för uppbyggning av muskulatur och kroppskontroll :)

CayKantos
0

#4 Om du vill ha till hund är det bäst att köpa dessa lite tjockare, och när du ska lära hunden det är det bra att starta med ganska mycket luft ute och då fylla på mera och mera luft 😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

MoaE
0

#4 Vi började med att hon bara satte upp tassarna men hon var snabb med att hoppa upp på den. Men som #7 säger så börjar man med mycket luft, sen blir det svårare om man släpper ut lite luft. I början får man ju hålla bollen mot en vägg stadigt så de vågar sig upp på den. Vi lättade på stödet sen då det gick fantastiskt bra :)

russin
0

Jag började med en sagokudde för barn från IKEA - med överdrag, så då kan den inte smälla 😃

hemul
0

Ingen hund än men intresserad av ämnet. Pilatesbollen är till mig själv. Sån explosionssäker som inte smäller som en ballong, men jag är skraj för den ändå. 🤫