Morötter till valp?
Min kompis ger sin 11 veckor gamla valp hela råd morötter att tugga på för hennes tänder. Är det bra eller bör jag avråda henne från detta?
Råa inte råd
Jaha :) visste inte det, hur gör jag då? Är ganska ny här :)
#3 Du klickar på "hantera" som står bredvid "bra inlägg" och "anmäl", på samma rad 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min kompis föder upp hundar, och hennes valpar får också råa morötter att gnaga på. Är inga problem sålänge man passar så det inte blir smådelar de kan få i halsen
Jag ger mina yorkvalpar råa morötter. Funkar jättebra. Inte trimlade, då de kan klumpa ihop sig lättare i magen.
Min mops åt det hela valptiden, halva morötter då och då. Funka jättebra och kan rekommendera det! Räcker länge, billigt, nyttigt! Enda dåliga är väl om man har en som min som bara strimlar sönder dom så de ligger smulor överallt..
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Kommer ge våran valp bra tuggben istället.
Morötter färgar av sig, samt ligger i hela huset sen. Marsvinen och kaninerna kommer även bli tokiga om de ser valpen springa runt med morot xD 😛 (får hem valp om några veckor)

Vi ger våra tjejer råa morötter att tugga på, våra tjejer tycker om det jättemycket och det håller dom sysselsatta ett litet tag :-)
#9 Riktiga ben mao?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#12 Ja riktiga ben främst 🙂 (inte såna vita ben som går att köpa i butik då alltså).
Vad menar du med mao?
#13 "Med andra ord" kanske? 🤔
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#14 Kan vara, inte sett det innan nämligen 😛
Min valp brukar få en morot när vi är i stallet :)
Här har hundarna fått morötter alltid om dom gillar det. Jag har bara gett dom en halv normalstor morot eftersom det är småhundar. Men annars köper jag alla möjliga ben.
13 jag köper ibland råa frysta ben från frysdisken i djurbutikerna men oftast är dom så mycket dyrare än dom är på City gross :)
#17 Ja jag har märgben i frysen jag fick av min mamma.
Kan man ge dem frysta som de är? (inte gett Lillan det på länge)
Går alldeles jättebra, men….
Om det är första gången får du tina dem lite först så du kan karva bort det mesta av själva märgen, iaf om du inte vill ha sprutlackerade väggar Märg är väldigt fett o sätter fart på tarmarna.
Mina får dem frusna, året om.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#19 Ok 🙂 Hon har fått men var länge sedan, så kanske bäst att göra så 🙂
MIn svärdotter som är veterinär säger att rå morot är bra för valp. 11 veckors Billy. Jack Russell, gillar det,