Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1598 ggr
Prenova
0

Tips på hundras!

Hejsan! :) Ska nog inte skaffa hund på länge, men kul att bolla med idén! Då jag inte riktigt hittat den "perfekta" hunden för mig än undrar jag om ni kunniga här kanske skulle kunna hjälpa mig på traven! Det jag söker är: -Helst korthårig eller en som fäller lite (en allergiker i familjen, dock inte jätteallergisk) -Ungefär 30-45 cm hög. -Det ska vara en hund som man både kan ligga och gosa med och leka med!

färgfest
2

Låter som mellanpudel skulle vara perfekt för dig. 

Jag har letat också efter en hund som skulle passa mig och har landat på storpudel. Jag pratar med en uppfödare nu som tror att  hon kommer para sin tik i vår. Roligt! :)

Prenova
1

#1 Ja det kan kanske vara något! Det här: http://www.animalplanethd.com/pudel-high-resolution-wallpaper-5717.html är dock min bild av pudel. Kan man klippa den på annat sätt? Tycker inte alls att den på bilden är särskilt söt, hehe..

Lizelda
0

Det finns massa olika klippningar, vanligast är nog ändå lejonklippningen :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Fransu
0

Kom direkt att tänka på whippet. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Prenova
0

Finns det raser som oftast inte passar med katt eller är det helt individuellt? Isåfall behöver den kunna bo med en katt också!

Lizelda
0

Det är individuellt men en hund med mycket jaktinstinkt har svårare att låta bli att jaga.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

CayKantos
0

Går bra bara att raka pudel ner, så tycker jag so ser sötast och finast ut oxå! 😎

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Herseruds
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sen ett par månader en liten storpudeltjej, nu fem månader gammal. Supertrevlig, gosig, glad, lättsam, lyhörd, lättlärd och kontaktsökande, kortklippt och bästa kompis med mina två katter! :)

Frida B
2

Du får nog bli lite mer specifik… Vad har du att erbjuda hunden? I stimulansväg, sällskap, mat, kostnader osv…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Clifford5sos]
0

Spansk vattenhund= Fäller inte, behövs inte borstas, trimmas ner 1-2 gånger per år beroende på hur lång päls man önskar. Medelstora, varierande storlek beroende på vilken uppfödare ni väljer ifrån, vissa hundar är kring 40-45 cm och vissa 50-52 cm. Vikt cirka 14-25 kg. Lättlärda, följsamma och fantastiska familjehundar för den lagomt aktiva eller "överaktiva" familjen. De flesta älskar att bada.

Prenova
0

#9 Kostnader och mat är inget jag riktigt bryr mig om just nu då jag inte planerar att köpa en hund just nu! :) Vi kan väl erbjuda långa promenader, lite agility skulle jag gärna hålla på med.. Sen har jag inte tänkt mycket längre faktiskt, hehe

ipopuma
0

Vilka personlighshetsdrag vill du ha? Vill du ha mycket attityd, förarvekhet, stor kamplust osv

Prenova
0

#12 Gosig men ändå aktiv! Får helst inte vara för skällig av sig och ska vara social mot andra djur och människor.