Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2792 ggr
hanna-jo85
0

Hur mycket vatten per dygn?

Har fått en tid hos veterinären då jag misstänker att min hund har uvi. Tycker hon dricker och kissar mer än vanligt och dessutom kissat på sig ett par gånger i sömnen. Så dom närmsta dagarna ska jag mäta hur mycket hon dricker. När jag googlar hittar jag info om att en hund ska dricka 1/2 dl vatten per kroppsvikt. Min hund väger 7,5 kilo. Stämmer det att hon ska dricka ca 3,75 dl/dygn?

Fridaaaa
0

Beror på vad hunden får för foder med. Får hon torrfoder tycker jag de ska dricka mer än om de får blötmat eller färskfoder eller barf eftersom det innehåller betydligt mer vätska.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TjockaBerta
0

Veterinären sa att min Chihuahua som vägde 4 kg skulle dricka 2dl om dagen men hon drack bara ½

>>>Malum domesticum<<<

hanna-jo85
0

Hon äter färskfoder. Igår drack hon ca 1 liter. Idag har hon hunnit dricka ca 4 dl. Det jag reagerar på mest är att hon kan dricka en hel skål åt gången. Ca 3,5 dl.

hanna-jo85
0

Har nu varit hos veterinären och nu ska en utredning startas då hon haft dessa symptom till och från i flera år. Nu tror dom att det diabetes insipidus. Inte alls som den diabetes dom vi är vana vid. Stackars min lilla älskling 💜 http://husdjurvard.lecovok.com/symtom-och-behandling-for-canine-diabetes-insipidus.html