Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1367 ggr
gickan87
0

Tik biter sönder tikskydd

Min tik biter alltid sönder tikskyddet när hon löper. Spelar ingen roll om hon är ensam eller man är i samma rum. Ligger hon under köksbordet och man inte har 110% koll så är dem sönderbitna. Tröttnat på att betala flera hundratals kronor varje gång hon löper på byxor som ändå är trasiga inom dem närmaste dygnen.

MVH Erika :)

Allumania
0

Tik skydd är ju inget måste, men kanske du inte vill ha valpar om ni umgås med hanar (hundar fasnar snabbt i varandra, tro mig) eller prickiga mattor? Man kan ju tro att hon vänjer sig med tiden? Sen kan man alltid sterelisera och så slipper man besväret för all evighet :)

Haztparken
0

Tratt på så hon inte kan bita sönder dom?

taylor__lambert
0

Munkorg? Tratt? 😛
Min tik gnagde på sin till en början. Tränade att när hon bet så försökte jag avbryta henne, när hon sluta fick hon beröm, efter ett tag slutade hon bita i trosan.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[loveisall]
0

Jag brukar ta bort alla mattor och ta fram en hink och mopp och lägga handdukar på soffan och sängen, men sen har jag också sytt egna löptrosor som sitter bättre än dom man köper.

AnneN
0

Provat ha tikskydd på Velvet, men hon är hopplös på att ta av sig det om man inte har 200% koll på henne varje sekund, så gav upp och har istället tagit bort alla mattor, lägger lakan som skydd på soffan, mm och skurar oftare under löpet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Catta-
0

Här brukar vi också strunta i löpskydd. Tycker det är bättre att skura lite fläckar så blir inte hennes delar "instängda" och hon kan tvätta sig ordentligt när hon vill.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

russin
1

Låt henne vara utan skydd ? Din hund visar tydligt hur obehagligt hon tycker det är, så ta bort mattor ni är rädda om istället 🙂

Jag har aldrig tikskydd dagtid till mina och då har jag ändå fler tikar som löper samtidigt. Dom får ha på natten då dom sover i sängen, men det är enbart då.