hundkurs!!
idag ska jag o esther på hundkurs, den första vi går, ska bli så spännande!!
Var även och busade med vår kompis nisse idag, en jack russel pojke, de är som två duracellkaniner tillsammans - snacka om energi. Till deras lycka kom även en italiensk vinthund och en goldenvalp på besök i hundhagen!! gissa om det blev livat=)
Så nu är det lite nervöst inför ikväll men vi ska nog fixa det=)
Hoppas det går bra på kursen. Man lär sej massor. Gick en för ett år sedan. Vardags dressyr.Trodde jag kunde en del, och det gjorde jag också. Men lärde mej också MASSOR! Och så är dt kul att träffa andra.

Jag funderar på att gå valpkus med Drífa, men vet inte riktigt var jag ska gå…
Har mina fördomar mot bruks, och vill gå för nån mukis, testar gärna nån ny oxå… Kan uppfostra skräpvalpen själv, men anser att kursmiljön ger massor. Dels får jag tuimmen ur och tränar ordentligt, men viktigast är ju störningen som alla andra på kursen utgör.
Finns det tips på instruktörer i Gävleområdet, så mottages de tacksamt!
Ska gå hundkurs utan hund i helgen. SPHKs gröna kortet utbildning. Man måste ha gröna kortet för att få tävla SM och framöver även alla of tävlingar. Inte för att jag tror att jag inom en överskådlig framtid ska tävla med våra huskys, utan för att kursen atr upp grunderna i att ha hund, regler, doping, körning osv. Maken gick den förra året, nu är det min tur! Blir lite minisemester oxå, då jag hyr stuga och får en hel lördag kväll i lugn och ro för mig själv.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter