Ska träffa uppfödare. Hjälp!
På lördag ska jag och min familj träffa en corgi uppfödare och deras valpar!😃
Vad är uppfödare beredda på att man ska kunna? Kommer de fråga en massa saker?
Berätta gärna allt man ska förbereda sig med osv. Vill så gärna skaffa corgi men är rädd att de tror att vi är okunniga för att vi inte kan någon specifik sak. Min mamma är utländsk och kan inte så mycket om hundar på svenska, (ord som avmaskad, id-kort,stamtavla osv) kan det förstöra allt? Hehe, kanske bara jag som är lite för nervös av mig men vill verkligen inte sabba på något vis trots att vi är pålästa (speciellt jag och min syster)
Någon hundägare som vet hur det ligger till?
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Visa att ni vet vad rasen kräver och behöver och att ni kan ge det. Och hur ni löser det om dagarna när det är jobb och skola.
Jag tror på att visa ditt engagemang, berätta gärna att du är nervös. :) Tror ingen uppfödare begär att man kan allt, men ser det som ett plus att man verkligen vill veta allt. Våga ställa frågor. Om jag var uppfödare hade jag hellre lämnat en valp till någon med lite grundkunskap, en bra attityd och nyfikenhet, än någon som tror sig kunna det mesta om hundar. ;)
#1 Kan det påverka om pappa och mamma inte är så påläst om just rasen utan kan mycket om hundar generellt då de haft hundar tidigare?
Kan försöka få dom att plugga mer om rasen men allt lär inte fastna.
#2 Tack det hjälpte mycket.Kan andas normalt nu, haha!
#3 Eftersom det är dom som skriver kontraktet och har huvudansvar är det väldigt viktigt att dom vet vad rasen kräver. Du menar att dom alltså inte gjort detta ännu och ni redan på lördag ska kolla valpar?

Är pappa och mamma hundvana så är oftast är oftast det bästa redan gjort.. det enda som återstår är att lära sim om rasen specefikt.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#5 Jag och min syster är kunniga. Mina föräldrar kan grunderna om hundrasen men de har ett stort intresse för. Valparna är väldigt unga nu så man kan väl lära sig ännu mer under tiden ?