valp 6 månader spyr och grön diarré
Min valp på cirka 6 månader har spytt och bajsat grönt bajs rinnande diarré under hela kvällen alltså inte hela tiden men dem gånger hon vart ute och bajsat, vad kan det bero på? (jag vet att jag kan rådfråga veterinär men det är ganska sent och kan bara ringa akut, så tänkte se om någon kunde gissa)
Foder eller något den har ätit, ett förslag
http://www.veterinaren.nu/hund/sjukdomar/matsmaltningsapparaten/akut-mag-och-tarminflammation-hund Är inte särskilt hundkunnig men googlade lite och hittade denna länken, är den till någon hjälp?
R.I.P. Anton 💔
Kan ha fått i sig något olämplig. Se till så valpen får i sig vatten. Fortsätter det så ring veterinär. Märker du att hunden blir dålig i måendet bör du ringa direkt.
Eftersom du inte vet vad det är skulle jag hänvisa till veterinären. Bättre med ett samtal för mycket.
Det gröna kanske kommer från gräs? Försök att lista ut vad som orsakar det här.
Svårt att gissa när man aldrig sett hunden.. Men valpar är överlag känsligare mot uttorkning jämfört med vuxna hundar. Hur är allmäntillståndet? Feber? Mår valpen bra i övrigt så kan man kanske avvakta.. Men imorgon är ännu en helgdag, vet inte hur veterinären nära er har öppet dock. :)
Jag hade ringt veterinären om hunden både kräks och har diarré, som andra redan skrivit kan det snabbt leda till uttorkning- särskilt när det är en valp.
Är bättre idag med valpen, mådde dåligt under hela natten igår jag gav ett nytt hundgodis igår kanske inte tålde det?