Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1343 ggr
feminot
0

Kastrering

Hej allihop :) Tänkte bara höra om någon vet hur länge en nykastrerad hane måste vara under uppsyn. Alltså när man kan lämna honom igen. Vi hade tänkt o kastrera snart, om en månad typ, men sambon börjar jobba eftermiddag istället för natt o då blir han ensam i 2-3 timmar per dag :/ Så det bästa är kanske att vänta till semestern, men skulle vilja göra det snart.. Så tänkte om man får en tid på en torsdag/fredag så är han under uppsyn 2-3 dagar iaf :) Jag ringer o frågar veterinär, för måste ändå boka tid men tänkte se här först vad ni tycker :) Glad påsk på er :)🐥

Förlägen

Herveaux
1

När min hanhund kastrerades behövde han ha på sig tratten i 10-14 dagar efter ingreppet tror jag.

Min hund skulle jag inte kunnat lämna ensam en minut då han är en rackare på att få av sig tratten / lyckas komma åt såret trots tratt (rackarns giraff-hund…). 🥵

// Harley

feminot
0

Tack för svar :) Då är det nog bäst att göra de precis innan semestern :) Bonzo är nog också lite av en giraff-hund :p

Förlägen

[AnimeV4]
0

Annars kanske en body är en god idé?🙂

Em_
0

Fast man vill väl helst inte operera mitt i sommaren om man kan välja? Sår, rötmånad,flugor och så vidare…

[AnimeV4]
1

Fast gör 2-3 timmar så mycket om ni har ex. body + tratt? Kan ni inte skaffa hundvakt?

feminot
0

Nä kan inte skaffa hundvakt, alla jobbar som bor i närheten :( Men en body låter som en bra idé! Sant att de är lite dumt o operera på sommaren..

Förlägen

CayKantos
0

.. vad är en body?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[AnimeV4]
0

#6 Vart bor ni?🙂

#7 Som en kroppsdräkt, som en onepiece för människor ^^

CayKantos
0

#8 ahaaa

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

feminot
0

#8 i ett litet samhälle i Småland :)

Förlägen

[AnimeV4]
0

#10 Lite långt för mig att erbjuda hjälp, kanske. Jag bor längre ner än så😕

Gollums Fru
0

Tja! Min hund vägrade tratten så första två dygnen var jag med honom konstant… Vi testade löpblöja på honom också men den slet han av… Dock slickade han bara på såret två gånger, så han var väldigt lätt på det viset. Vart i småland bor ni? Jag bor också i krokarna, men du kan ju PM:a om du inte vill skriva ut ort offentligt.

Jasa nej saja!