Folk som glor när hunden bajsar
Är det bara jag som varit med om väldigt ofta att folk glor argt/äcklat när hunden sitter och bajsar? 😐
Det har hänt, men jag antar att det beror på att sååååå många inte tar upp efter hunden, så jag förstår om de känner sig äcklade faktiskt
Nej, däremot när hunden kissat precis bredvid en bajshög som någon annan inte plockat upp (de tror väl min hund kan bajsa en gigantisk hög fast hon själv är liten..)
Nej, inte som jag märkt av. Däremot var det en som skrattade och kommenterade hur söt han var när han satte sig och bajsade med en tennisboll i truten. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Nej det har aldrig hänt mig. Men jag får för mig att sådant händer mer i städer där det är mycket folk. Man retar sig på att folk inte ta upp efter sig som någon skrev här ovan. Jag bor på landet och det är sällan vi träffar på mycket folk mitt ute i skogen.🙂

Det har hänt men jag stör mig mer på hundägare som inte tar upp efter sin hund och om stirrande människor kan bidra någon procent till att fler plockar upp så kan jag stå ut med det! :)
Om någon stirrar mycket brukar jag demonstrativt trä på en påse på handen. Men jag förstår de, i vårat område ligger det bokstavligen 2-3 högar per kvadrat meter längsmed gångvägarna.
Jadå, det händer ofta här. Jag själv tittar också på hundägare vars hundar bajsar, just för att se om de plockar upp eller inte. Plockar de inte upp så frågar jag om de behöver en bajspåse, jag har alltid med mig någon extra.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Jag gör precis som #7, tittar också om folk plockar upp eller ej och alternativt erbjuder en påse. Hade varit skönt om någon hade kunnat göra det tillbaka också när man själv har varit glömsk och glömt fylla på fickorna med bajspåsar 😛
Tror inte jag ens skulle märka om folk glor - jag är fullt upptagen med att hålla reda på 3 vildbattingar och att leta fram en bajspåse ur fickan 😃
Jag har aldrig lagt märke till att folk glor. Kanske för att jag måste hålla koll på var resultatet hamnade så att jag hittar det : )
Jag tror att "poliserna" tror att dom ska ta en "bajslämnare" på bar gärning. Visst känns det väl inte jättekul att folk stirrar när min hund bajsar, men jag känner också att de har all rätt att göra det. Det är bara bra att det finns poliser så att de som lämnar får bli tagna på bar gärning och skämmas🤔 Synd att man ens ska behöva tänka så dock.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
De kan få glo bäst dom vill. Jag har rent samvete då jag plockar upp till 110%
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Jag har aldrig uppmärksammat om folk glor. Jag har som andra sa fullt upp med att rota fram en bajspåse och hålla ögonen på vart hunden gjorde ifrån sig. Skulle någon glo så är det upp till dem. Däremot så kan jag ibland på ställen bland folk vara lite extra tydlig med att jag tar fram en påse och plockar upp efter hunden just för att slippa anklagelser.
Haha ja, händer mig då och då. Igår hände dessutom nåt pinsamt, då min hund inte kunde hålla sig till gräsplätten, utan helt sonika satte sig och sket mitt på den kullerstensbeklädda gågatan som förenar alla affärer i shoppingcentrumet där jag bor. Smått kallsvettig upptäcker jag att bajspåsarna ligger i den andra jackan (den jag inte har på mig). Till slut lyckas jag leta fram nån påse från åhlens i väskan som har legat nedklämd och bortglömd ett par veckor samtidig som jag viftar dempnstrativt med armarna och uppmanar folk att inte kliva i min hunds bajs. Såååå just igår kamän jag ju fatta om folk glodde, haha….
Jasa nej saja!