Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1623 ggr
[Clifford5sos]
0

Ta med hunden till skolan...

Hej!

Min hund har svårt för vissa hundar och kan då skälla, pipa väldigt mycket och hoppa upp mot mig för att få tröst. 

När jag köpte henne (köpte hon som omplacering), så frågade jag om hunden hade några problembeteenden och de sa att hon brukade skälla lite försiktigt när man gick förbi andra hundar, men annars inte gjorde något. 

Men det var lite mer än så, dock har jag tränat bort det mesta av hennes problembeteenden och hon är en relativt stabil hund nu. 

Jag vill ta med henne till skolan då jag läser naturbruk och då har man möjlighet att ta med sin hund om man vill och det vill jag. 

Imorgon hade jag tänkt ta med henne för att se om det har blivit något bättre, vi kommer dessutom ha en lektion med andra hundar och jag är lite rädd att hon ska börja bete sig dåligt igen och då kommer jag känna mig som världens sämsta människa. 

Men det är väl ändå värt att pröva, eller hur? istället för att strunta i det?

Har lust att ta med henne och gå runt på området några timmar innan för att se hur hon beter sig när vi möter andra hundar och om hon beter sig bra så får hon följa med på lektionen och om det inte går bra så struntar jag helt enkelt i det så får hon sitta i hundgården istället.

Joyous
1

Jag tycker absolut att det kan vara värt att pröva men gå undan med henne då och då så att hon får en chans att gå ner i stress eller placera henne i rastgården om hon är okej med det! Rätt ofta klarar hundar av den här typen av miljö bättre eftersom det blir för mycket att ta in och fokusera på, hon kan dock fortfarande tycka att situationen är väldigt jobbig. Men som sagt, regelbundna pauser där hon får komma bort från allt som händer och kan få en chans att slappna av emellanåt, det är mitt tips! :)

Wellcraft
0

Prata med ansvarig lärare om problemen och vad denne tycker. Ev. hunddagisansvarig om ni har någon sådan.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund