Väntans tider igen
Hej alla!
Sitter här och har nu väntat i lite mer än ett halvår på att få en ny vän efter min förra förlust <3
Det är hemskt… känns så tomt utan en hund i mitt liv.. Så mycket nytt har hänt i mitt liv så det är inte klockt… nytt förhållande osv.
Men det som saknas är den där lilla vännen som bara är där! Saknar alla hund saker.. att även gå ut i väder som man önskar man slapp…
Vad gjorde ni när ni var i väntans tider för att fortsätta framåt?
Känner igen det där. Vi förlorade katten för 2 år sen och för 1 halvår sedan hunden. Man får acceptera och bearbeta det hela. Vi hade länge pratat om att skaffa något annat djur. Så jag spanade runt och hittade gerbiler. Så vi har två gerbiler nu som är sjukt personliga och söta. Det hjälper lite att ha något tycker jag än helt själva. Vi ska ha valpar hemma i oktober detta året så det är bara att stå ut och se framåt. :)
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Åh känner igen mig så mycket efter att min hund dog förra våren, det var så tomt. Jag var ganska snabb på att skaffa mig en ny dock han kom till mig redan i Juli förra året. Det gick bara inte för mig att vänta utan jag ville ha en ny vän som gav mig glädjen tillbaka och fick mig att läka igen.
Det är inte lätt vad man ska göra när man väntar, jag hade ju en till hund hemma så blev ändå promenader och sånt men det var inte samma. Du får fokusera på det nya och se framemot det. Promenera, köp saker och förbered dig för den nya valpen.
Nyfiken fråga, vad blir det för en vovve du ska skaffa?
Codeavalone.blogg.se
Jag har inte varit utan hund sedan jag var 6 år gammal.. Skulle inte kunna tänka mig att någonsin vara utan hund. Att ha Benji när Milla gick bort var ett sådant otroligt stöd för vår familj, vi kunde inte deppa ihop för vi hade en till hund som behövde tas hand om, och som trots sorgen fick oss att le och skratta. Utan honom hade det nog varit väldigt svårt att gå vidare i livet för mig, för Milla var verkligen mitt allt, hon hade varit med mig i mer än hälften av mitt liv när hon gick bort.
Jag kommer nog se till att det alltid finns en hund i hemmet :)
Ja som det känns nu så känns det hemskt… jag måste medge att det finns stunder då jag tänker detta går inte… så det är jobbigt men tack! Försöker att köpa saker och planera saker att göra när valpen väl är här.
Jag ska skaffa en ny pomeranian igen, känns rätt och kan inte tänka mig annat.
Jag tog långa hundlösa promenader och sa "Det här är värdelöst!" och sen sysselsatte jag mig med att leta nästa hund (även ras för min del) i ett år, och det hjälpte. :-) Då visste jag att det skulle bli roligt sen igen.
Jag har väntat och planerat i snart ett år, och uppfödaren jag vill köpa av missade nu löpet i vintras… Var ju meningen att jag skulle få en liten valp redan i juni, men nu blir det inte förens typ september………….. Går ju knappt att vänta!! Har dock planerat in en trip till Ullared i sommar så har tänkt att bunkra på med massa hundgrejer då haha!