Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 799 ggr
Karmatarerskanise
0

Livmoderinflamation

Ni som haft hund med livmoderinflamation.  Vad gick er veterinär räkning på och vad gjordes?

Lona
0

Ena hunden gick på ungefär 9 000:- tror jag men det är några år sedan.
Röntgen + operation, minns inte om stygntagning ingick eller om det tillkom.
Hon fick komma hem samma dag.

Andra hunden gick på 32 000:- men då togs även en njurbiopsi för några tusen. Det tillstötte komplikationer, de fick ta in en extra veterinär på op  och hon fick tillbringa en natt på IVA.
Inget ultraljud/röntgen, det hade vi gjort några dagar tidigare.

Tillägg: Båda hundarnas operationer gick på deras respektive försäkring.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Agda
0

Sommaren 2013 fick Tara antibiotika och blev bra på det (de var inte heller säkra om hon hade livmoderinflammation, hon hade inga riktiga symptom på det, förutom att hon tydligt hade ont och mådde dåligt). Vi åkte in akut mitt i natten. Hon genomgick allmänundersökning, röntgen undersökning (förutom undersökningen i sig kostade varje röntgenbild 260 kr, exkl. moms, det blev tre stycken), blodprov, ultraljud, urinprov, crp, provtagning, sedering och någonting jag inte vet vad det är ”manuell diff” står det. Också blev det ett vårddygn för 4105,2 kr exkl. moms. I tre av sakerna blev akuttillägg natt inkluderat.

Totalt gick det på 16 276 kr (inkl. moms). Betalade själv 4 571 kr. Sedan fick hon in för återkoll någon vecka senare, urinprov och crp togs, det besöket gick på 1 210 kr.

Elva månader efter (d.v.s. sommaren 2014) fick vi åka in igen, natt denna gång också (samma diffusa symptom som året innan, plus att hon även denna gång löpte och de ska tydligen få livmoderinflammation efter löp, inte under löp). Samma undersökningar som året innan skedde, sedan fick hon också mediciner också blev det ett halvt vårddygn efter operation. Operationen i sig gick på 10 372 kr exkl. moms. P.g.a. att jag hade lågt försäkringsbelopp (25 000 kr) så valde de att operera på dagen istället för på natten.

Totalt blev det 30 749 kr inkl. moms. Betalade själv 7 446 kr.

[tk1971]
0

Kollade lite på gamla kvitton. Förra hunden kastrerades 2006, och då kostade det drygt 9200 kr, varav jag betalade drygt 3000 kr och försäkringsbolaget stod för resten.

Nu får man nog räkna med att priserna gått upp rätt mycket.