svalt ett föremål
Är nästan 100% säker att Eli svalt en sån "propp" man har på sina hörlurar om ni vet vilka ja menar? Då sambon hade tappat hörlurarna på mattan när vi åt mat så var väl Eli där o åt på dom propparna, den ena hitta vi en bit bort men den andra är helt borta…
Tror ni dom kommer ut eller måste vi till veterinären :/? Dom är inte så stora o väldigt mjuka är dom.
Hemsida: Nivinas kaniner
tror ni bör åka till vetrinären
Om det är sådana jag misstänker som är mjuka lär det komma ut med avföringen utan problem.
den kommer nästan helt säkert ut den "naturliga vägen", om det däremot hade varit ett större föremål eller hårt (som kan vara vasst) så hade jag rekommenderat att åka till vet men nu är det knappast nödvändigt om inte allmäntillståndet är påverkat :)
#2 Såna du vet som man kan byta ut? Man brukar få med 3 olika strl när man köper hörlurarna :) Är den medium varianten då,
Kan man se redan idag i avföringen eller imorn?
Alltså dom är nästan i samma strl som deras mat, o dom brukar svälja bitarna hela ibland när de stress äter..
Om det inte är en extremt lite hund, typ chihuahuavalp, hade jag avvaktat. Vill ni åka in så gör det så snabbt som möjligt, innan det är försent att ge kräkspruta.
Du menar typ såna här?
http://www.kjell.com/se/image/Product_207052sv/product/1
Tror inte du behöver oroa dig ett dugg! Men undrar ändå vad det är för ras och om det är en vuxen hund eller en liten valp.
#6 Ja precis! :)
Han är en kinesisk nakenhund på 7kg.
De är nog ingen fara med så små och mjuka föremål. Min hund åt en öronpropp när hon var valp och den kom ut bakvägen :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Tack för era svar :) Nu blir de o inspektera all bajs som kommer ut :P