Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 965 ggr
Arashi
0

Hundspråk

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker alltid de är intressant att titta på när andra hundar interagerar med varandra, vilka signaler dom ger och hur människor läser av sina hundar. Tittade runt på Youtube och fick se några videos, och blev påmind om alla dessa människor som säger att man ska låta hundarna göra upp själva och annat i den stilen. Vad anser ni om de här ämnet?

VildaVittra
2

Jag är expert på att läsa av hundspråk. En iskall nos som duttar på min rumpa under kjolen när jag ligger på soffan, betyder "Gå och hämta täcket och lägg det på oss så jag kan värma mig på dig". 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Arashi
0

#1 Hahah😃

JoannaLi
0

Jag styr väldigt mycket med hundarna. Framförallt så bryter jag ofta upp. Min egen går enormt högt i stress, och behöver pauser för att varva ner, för att inte bulldozra över och bli otrevlig mot den andra hunden. 

Däremot så får de sköta mycket själv, däremot ser jag ingen poäng i att låta de slåss för att "göra upp". Jag tillåter dock t.ex. hans bästis att vråla ifrån när min hund blir för mycket, eftersom att det är tryggt att veta att han kan ta hand om sig själv. Däremot är bästisens tröskel väldigt hög, så ofta bryter jag långt innan han gör det. Men om bästisen skulle säga ifrån, och Arrak skulle käfta emot, då bryter jag direkt. Då har de gått för högt i stress, så då provar vi igen senare. 

Sen ser vi också till att vara aktiva medan hundarna leker. T.ex. ger det mycket att inte bara stå passivt och stirra på hundarna, utan att istället gå runt, och hitta på egna grejer. Det gör deras interaktion mindre intensiv upplever jag. Sådant gör vi också.