Favorit raser?
Vilka är era favoritraser? Skriv där nere. Mina är kromis , kooiker och sheltie
Wheaten och Amstaff :)
Welsh springer spaniel tror jag…. Fast har aldrig haft någon!;)
#2 Lägger till softis också;) Min favvo just nu!:)
Golden retriever och sheltie
Rottweiler, Dobermann och Riesenschnauzer, fast Rottweiler ligger mil före de andra två :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Oj, det är många! Men får la skära ner: Kromis, Kelpie, Aussie, Berger des pyréneès á face rase, hollandse herdehund, belgisk vallhund och staffe! Tror jag fick med mina största favoriter om jag inte räknar med dom favoriterna jag nog aldrig kommer att äga :D
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Saluki.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Här kommer min lista:
- Cairn terrier
- west highlands white terrier
- norwichterrier
- sealyhamterrier
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Irländsk Varghund, Kangal, Borzoi och Eng. Mastiff.
// Harley
alla mastiffs
Riesenschnauzer
rottweiler
Dogo argentino
landseer
american akita
Kangal
centralasiatisk ovtjarka
Berger des pyrenees
Corgi (pembroke), mittelspitz
Även nyfiken på markiesje, men förmodligen ingen jag kommer skaffa då vänteköerna på att importera en sådan verkar väldigt långa.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Faraohund Grand danoise Engelsk bulldeg Mops Dalmatiner Fjärilshund
Isländsk fårhund ❤️Min första hund var en islandshund och rasen kommer nog alltid att ligga närmast hjärtat även om det förmodligen inte blir någon igen.
Övriga raser jag har/haft eller bott med;
Rhodesian ridgeback
Mastiff
Belgisk vallhund (terv)
Labrador
Och så cairnterrier som verkligen kändes som en perfect match!
Andra raser som jag gillar lite spontant av olika anledningar:
Kelpie
De flesta terriers, har siktet inställt på borderterrier nästa hund.
Lapsk vallhund (rent allmänt gillar jag spetstypen)
Västgötaspets
Schnauzer
Schäfer
Lancashire heeler
Irländsk varghund
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
• Malinois • Schäfer • Rottweiler
Storpudeln har en extra stor plats i mitt hjärta. Andra raser som jag gillar lite extra är pumi, berger (des pyrenees), briard och riesenschnauzer. Även pudlar i övriga storlekar.
Australian kelpie Border collie Aussie Schapendoes Holländsk herdehund (korthår o strävhår) Golden retriever (jakt) Bearded Collie Sheltie Pudel (mellan o stor)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Pomeranian, japansk spets, samojed, shiba. Älskar spetsar 😍längtar tills jag flyttar hemifrån så jag kan skaffa någon av de här raserna.
belgare (terv malle och grönis i brukslinjer i ), hh och schäfer lägger jag till med :)
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Önskar jag hade några få… Vore enklare att räkna upp raser jag inte kan tänka mig alls, de är inte så många. Hundar är lite som bilar och cyklar, man skulle helst ha en för varje tillfälle. Men det går ju inte med hundar, även om man hade råd. Finns så många raser som är sympatiska, fast på lite olika sätt. Det svåra med att välja ras, har jag insett, är egentligen att se sin egen livssituation och sina egna möjligheter på ett krasst realistiskt sätt. För gott om raser att GILLA, det finns det.
Labrador (dock inte de som väger allt för mycket och helt har tappat sin motor). Drömmen är att en gång äga en som har en etta i elitklass på jaktprov och minst excellent på utställning. Så länge håller jag mig till jaktvarianten. Borderterrier Mops av den lättare typen Aussie
Staffordshire bullterrier
Chinese Crested
Rottweiler
Bostonterrier
Borderterrier
Bullmastiff
Shetland Sheepdog
Och så gillar jag de flesta andra terriers. 🙂
Australian Shepherd
Jaktlabrador
Berger dès pyréneès a face rase
Corgi
Inte för att jag någonsin skulle skaffa en Corgi, men de är ju för söta. Face rase har jag blivit förtjust i då en vän skaffat en.
Men absoluta favoriten är Aussie, och Aussie kommer det förbli :D
Ja, det kanske är tråkigt att svara sina egna raser men jag trivs verkligen med golden! Kooikern älskar jag också, men där tror jag nog att det är mer min individ jag är så svag för än hela rasen, egentligen :P
Annars tycker jag spetsraserna är fantastiskt fina, någon gång ska jag ha en liten bjäbbig spets av något slag som springer här (kanske när jag har flyttat till hus någon gång…) ;)
Bostonterrier
Shar-pei
Whippet
Faraohund
Jag har två finsk spetsar men jag vet inte om det är min favorit-ras. Förut var det Border Collie och finsk spets eftersom vi hade båda men ingen aning längre.
Australian shepherd, corgi cardigan, corgi pembroke och skyeterrier.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Boxer
Cane corso
Greyhound
Dogo canario
Boxer och CC ligger långt före de andra men boxer kommer alltid vara absoluta favoriten 😃
Cocker ligger ju högt på listan!
Annars är det nog Alaskan malamute och Tollare eller Berger des pyrenees a face rase, hundraser jag vill ha någon gång i livet ^^
Aussie och långhårig Collie (gärna sobel), sen har vi Berner Sennen, Hovawart, Leonberger <3 gudomligt vackra
1. Tollare
2. Kelpie
3. Border Collie
Om jag ska rangordna:
1. Aussie
2. Collie
3. Husky
Om jag ska rangordna:
1. Aussie
2. Collie
3. Hovawart
Vit herde, boxer och kromis 😍
Det finns så många!! Hm, men det får bli kooiker, Pudel och kromis :)

Malinois!
Malinois
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Ceskoslovensky Vlcak är absoluta favoriten. Inte en hund som passar alla dock!